• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • sambima

Jag skissar ju på ett bebisalbum till min vännina som ska föda i september.

Ett litet album bara ca. 20x20cm och jag behöver hjälp från er mammor med tänkbara sidor.

framsida
    dikt
    Första bebisbilden
    Baby info - längd vikt, etc - söt tabell o faktarutor, barnmorska, läkare
    Mamma & Pappa
    Storebror & jag?/Storebror själv
    Första famijekortet
    Plats för: 1 månad, 6 mån, 1 år

Vad mer? Vad skulle ni vilja ha i ert bebisalbum, ett litet alltså, ersätter inte den med mycket fakta som man köper.

• Jenniefager

Ursäkta min okunnskap, men vad är det?

• garfield

Scrapbooking är när man mha fägade och mönstrade papper, stickers och annat smått och gott försöker göra kreativa fotoalbum.

• Jenniefager

Okay...misstänkte nästan det! Skulle vara kul att fixa och dona med under dom sista månaderna!

Tack för svaret förresten!

• Lindisen1

Är det någon som vet ett svenskt bra ställe där man kan handla fina papper och betala mot postförskott.
    Jag är så sugen på att hitta roliga papper!

• Tin o Trolls mamma

Jag går in och skriver här i tråden så att den hamnar i mina favoriter..
    Vill också börja scrappa NUUU!

Ekorren.

• bambigirl

Tack för de svenska shop-adresserna. Tror nog man tjänar på att handla från usa om man handlar mkt, men jag har bara råd att handla lite... Snart kan jag åka från jobbet och börja fundera över nya scrapsidor.

• sambima

Bambigirl...

Om jag har en budget på 150-200 inkl. frakt så tjänar jag iaf på att handla ifrån USA och brukar göra det.

Jag köpte finare papper av märket Bazzills (alla scrappare dyrkar deras papper) och fick 12 cardstock (kartong/bakgrundspapp) och 49 finare mönsterpapper för 240 kr inkl. frakt från Lifetimemoments.

www.lifetimemoments.com

Men nu vet jag inte hur din budget ser ut, med det var ett tips bara.

Svar på tråden Scrapbooking2!