• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Sjödin85

har suttit på jobbet sen två o haft riktigt tråkigt, inget o göra o maskinerna har varit sönder..
    fick tips om den här sidan o tårarna har verkligen sprutat ur mina ögon, återkommer i oktober me min egna berättelse, om jag nu gör något roligt..

lustgas ett måste iaf.. =)

• mariella 81

Puffar för denna otroligt roliga tråd!

• Mys m princess

Jag har en väninna som när hon var på förlossningen så satt karln hennes brevid i rullstol med ny krossat ben fullproppad med morfin . Hon fick inge smärtstillande för det var alldeles för tidig förlossning. Lycka för han och vara väck när hon mosade naglarna i honom ..

• Jonna i stormen

Jag fick en riktigt rolig hallucination av lustgasen. Det hände när jag skulle få min ryggbedövning och var tvungen att sitta alldeles stilla.

Min barnmorska sa till mig att fortsätta andas i lustgasmasken hela tiden, och jag andades nog lite för djupt, för rätt som det var såg jag en anka på en monitor som sa till mig att börja röra mina fingrar på ett visst sätt, för så länge som jag gjorde det så skulle det se ut på skärmen som om jag hade en värk (jag hörde nämligen precis innan hur läkaren och barnmorskan sa att de skulle vänta med att sticka till värken som jag precis var inne i skulle ebba ut). Jag lydde givetvis ankans råd och gjorde mina fingerrörelser och blev alltmer uppåt över hur lätt det var att lura allihopa och hur smart jag var som bara genom att röra fingrarna fick alla att tro att jag hade en värk så att de dels inte kulde sticka mig i ryggen och dels inte kunde skicka fler värkar på mig. Tillslut skrattade jag (och ankan) som besatta åt detta. Då hörde jag någonstans långt borta hur min barnmorska sa "hon har fått lite för mycket lustgas bara" och sen försvann ankan. Men kul var det, jag tor inte att jag har skrattat så mycket i hela mitt liv, och då är jag ändå en människa som har nära till skrattet

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *