• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • höna böna

den här tråden är sååå kul!!

• Klaar

jag va öppen 8 cm när jag kom till förslossningen så jag hann inte öva på lustgasen utan sög i mig allt jag kunde och blev sååå väck! mellan värkarna sjöng jag för gubben (kommer inte ihåg vad) och det roligaste tror jag va när jag efter en värk blev så trött att jag höll på o somna jag låg o blundade i sängen och frågade gubben
    -men älskling va gör vi här?
    - vi ska föda barn nu gumman det är dags nu. sa han med sin lenaste röst.
    - men jag vill inte ha barn ju... sa jag och blundade fortfarande.
    - men det är lite sent nu, vi ville ju ha barn innan gumman och nu ska lill*n komma ut till oss..
    jag öppnade ögonen och han stod där me ett jätteleende o tårar i ögonen
    - ja okej då jag vill väl ha barn då. och så kom nästa värk. och gubben fick tårar i ögonen varje gång vi tittade på varann, gud va stolt han va över mig då kände jag! sitter o blir lite rörd nu faktist.. det va ju ett av de starkaste ögonblicken i livet.. och så är jag gravid igen och hormonerna gör sitt till

• pruppa

klaar -va fint!!

min förlossning skedde i en ambulans så det hann inte bli några fina ögonblick mellan mig o gubben då han satt i framsätet o titta ut genom en liten glugg o fick ses hela förlossningen från den härliga sidan!!

jag fick lust gas när vi kom in i ambulansen men efter två andetag säger ambulansmannen; det är lugnt jag har vart med om förlossningar för!!
    det skulle han inte sagt för då när det äckliga snurret i huvet börja komma fick jag för mig att han ljög för att hålla mig lugn så det blev inge mer lustgas för mig då jag blev tvungen att va klar i knoppen för det va ju ingen annan i den där ambulansen som kunde det här med att föda barn. jag blev en super kvinna helt plötsligt!!

efter 10 min i ambulansen o halv vägs till danderyd är lillen född, jag va så paff att han kom så jag glömde att va nyfiken på könet så det fick ambulans mannan på minna mig om

• Leli

puffar

Ge kärlek till ett barn och du får tiofalt igen
  • Det blåa huset
    Skrattande Jag förväntar mig att det ska bli spännande på förlossningen för min del.... *hehee*

Tack för en härlig tråd!
    Rossan, nu snyggare än nånsin... ♥ BF 7/6 *längtar*
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *