• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Emmajohanna

Bästa tråden på FL...
    Läser varje dag och har skrattat så jag gråtit.

• JennyPi

Haha, apan på sidan 11 är toppen. Kul med annat än eländesfokus! I like.

• apeln

puffar för mera, hoppas jag kan återkomma i augusti/september med något lika kul som "Ankan". Stört skön ju... Ha HA HA

• sininen

Lite roligt var att på spec.BB låg det en tjej som hade gått över tiden och dom hade försökt sätta igång henne. I tre dagar hade dom försökt med allt men hennes bebis hade det bra i magen hehe...

• Yoyna

Önskar er alla som ska föda snart en fantastisk upplevelse!

Mrs Kontrollfreak är jag och jag hade planerat precis allt, packat halva lägenheten och skrivit ett långt och mycket artigt brev till bm om mina önskemål... Blev det som jag trodde? nja, men bra blev det! Gick kanske lite fortare än vad jag hade trott bara!

Jag hade besämt mig för att inte ha sjukhuskläder förrän det var absolut nödvändigt så när dom kom in med skjortan sa jag (och jag var fortfarande extremt artig, vet inte var det kom ifrån egentligen! ) Tack, tack, men går det bra om jag har mina vanliga byxor på mig så länge det går? Jovisst sa den (skulle jag tro)luttrade barnmorskan, men om jag inte minns fel så är du helt öppen och har krystvärkar, du kan ju inte föda barn med byxorna på!!!? Sambon garvade och jag fattade att det var på allvar... det skulle liksom inte bli nått varmt bad, ingen massage, ingen lustgasfylla.. Blev faktist lite ledsen ett tag när jag tänkte på allt jag missade (öh, hur dum får man va?) men sen fick jag ju annat att tänka på!

Fortsatte i alla fall att va väldigt artig, ursäktade mig ifall jag var ofräsch och kanske luktade illa, frågade om jag kanske skulle kunna få lite körsbärssaft (vad fick jag det ifrån?) och när älskade barnet äntligen va ute frågade jag om jag möjligtvis skulle kunna få lite smärtlindring när dom sydde för nu hade jag gjort mitt!

• Qliana

Jag tyckte inte att lustgaen hjälpte utan grät och påpekade detta gång på gång. BM sa med vänlig ton att den visst hjälpte. Jag kände mig lite ledsen, men andades på.

Någon gång under resans gång så började jag fundera på vad det var för helikopter som lät och VARFÖR den j*vla technolåten aldrig slutade spelas på radion. Så jag frågade sambon varför de spelade den låten heeeela tiden. Han såg ut som ett frågetecken och sa - Men, det är lugna favoriter som spelas på radion (och höjde ljudet).

Hörseln verkar försämras MYCKET under smärta och lustgas.... Jag hörde nämligen inte musiken nämnvärt - utan bara den här technolåten...hela tiden...bakom ett brus från en helikopter

• ClineE

roligt att höra ännu en i helecopter.... jag påstod att jag var stridspilot.....fast till mig sa de att de inte kunde skruva upp högre konc. vilket jag bad och tjatade om för då skulle jag bli ledsen så kankse lite överdos du hade där Och musiken, jo minns Enigma men kankse var det mina öron och inte skivan det var fel på för jag minns att jag bad att de skulle stänga av dem för den hackade tyckte jag....

• Arcanjo

Denna gång så skrek jag "I´m Tom Crusies girl" Hon fick ju inte skrika när hon skulle föda och jag tänkte väl på att jag måste krysta och inte skrika

Anna, Ebba och My
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *