• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • BillaBong
    apo skrev 2006-05-10 10:00:47 följande:
    När jag hade fött ut mitt första barn (en ganska jobbig förlossning) och skulle krysta ut moderkakan ville den inte riktigt. För att hjälpa till tog bm tag i navelsträngen och drog lite. Till saken hör att jag inte riktigt var på samma våglängd som bm, och dessutom tyckte jag lite att det var hennes fel att allt gjort så ont... Nåväl, när hon står där med navelsträngen i högsta hugg så säger hon till mig att krysta. Samtidigt slinter hon med handen och navelsträngen börjar flyga runt henne, samtidigt som det kommer en del blod ut från den. Bm såg efteråt ut som om hon var med i en blodig skräckfilm med blodfläckar över HELA sin fina vita dress, ansikte, hår, glasögon, etc.... Gissa om jag fick mig ett gott skratt när jag fick se henne?! (Skadeglädje är den enda sanna glädjen...eller???)

HAHAHAHAHAHA! Tack, där räddade du min dag Skrattande

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    malinda1970 skrev 2006-05-10 10:16:19 följande:
    min sambo köpte en dajm och gav mig mellan värkarna då jag låg och hade det jobbigt...Det var såååååå gott, tuggade och njöt...Hade så hela munnen full då värken kom med rasande fart och jag bev tvungen att snabbt ta lustgasen och andas allt som bara gick...Med dajmen fulla munnen som for fram och tillbaka i röret till lustgasen....helt hysteriskt...Vi brukar garva åt det där nu efteråt...Snacka om att de måste fått gjort rent apparaten efter oss....

Hahaha! Det var värre än mitt "lilla" nyponsoppskladd på masken det Skrattande

-

Vilken härlig tråd!!! :´ )

Finaste Nova, f.060220.
  • Yena2

Oj oj oj! Skrattar så jag gråter! Faktiskt flera arbetskamrater som kommit in och undrat hur det är! Toppen!
    Allt det här med förlossning verkar lite gristigt, men det är ju underbart att det går att skatta åt det efteråt

• alsesani

Min väninna ringde till mig en dag och frågade hur detska kännas när forlossningen startar. Barnmorskan hade sagt att det märker hon men hon hade ingen aning. Ont hade hon iallafall, men trodde det var förvärkar. Det var nämligen ett par veckor innan bf.

Jag hörde ju tydligt att ont hade hon och sa att det kan nog mycket väl vara på just nu. nejdå, inte.... det märker man ju det sa ju barnmorskan svarade hon.

Sen måste hon sitta med profylaxandning emellanåt föratt det gjorde så ont. Jag tog tiden lite i smyg. Det började runt varje tio minuter. Hon andades, sprang på toaletten, andades igen men tänkte fortfarande det var förvärkar. Jag sa att hon åtminstone ska ringa för det är på gång nu. ääh...

Snart är det runt sju minuter och jag säger att NU ringer hon till barnets pappa så att han kommer så kan dom bestämma sen hur dom ska göra. Njaee.. Ring nu och sen ringer du till BB!!

Till slut gör hon som jag sagt och hon får åka in. Sätter sig i badet och snart är det dags för undersökning. Hon får veta att nu är du öppen 7 cm och har bara 3 cm kvar. :)

Då trillar femöringen ner. Hon får kläckt ur sig: Jahaa, så ni menar att jag ska alltså föda barn? Här? Nu?

Tjena blixten :)

• bäbistokig

Grym tråd!!! SkrattandeSkrattande Nu längtar jag ännu mer till min förlossning...

Bäbistokig *längtar som bara den*
  • xxmeyaxx

bäbistokig: det som är meningen

• xxmeyaxx

En vän till mig hade vrålat det typiska:
    "HÅLL KÄFTEN - ALLT DET HÄR ÄR DITT FEL!"

Han kom hem från BB med en bruten hand.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *