• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Erita

Yoyna: var inget "varmvattenbad" det där inte kan jag informera om så det var inget du missade, vattnet var skitkallt och p.g.a smärtan så skakade man ännu mer, sen kom man inte upp ur badet för man blev extra tung ;)
    men va

• Åsa med 3

När jag äntligen skulle till att föda introducerade bm mig med lustgasen, tog min karl med sig och gick iväg och tog en kopp kaffe...Under tiden hade jag chansen att prova gasen...och jag ÄLSKADE den. När sambon kom tbax var jag hög som ett hus och bad om vatten för groggen (saften) hade jag minsann tröttnat på! Som han skrattade min sambo, han hade aldrig sett mig så påverkad förut...

• misschili

Som jag skrivit här innan så var min älskade sambo lite väl överförfriskad då vår andra son föddes nyårsnatten i år. Jag minns när vi precis kommit in till förlossningen och kl var väl sådär halv fem på morgonen. Vi hade varit uppe sen väldigt tidigt morgonen innan och förberett för vår nyårsfest så vi var väääldigt trötta båda två. Och det i kombination med alkohol är inget bra =(. Nu var det så att jag skulle hoppa ner i badet och när jag hade gjort det tog det nog ca 2 min innan jag hörde snarkar bakom mig. Sambon hade lagt sig i en saccosäck och SOMNAT! Mitt under förlossningen! Jag blev skitförbannad och försökte väcka honom men eftersom jag var förkyld och hade tappat rösten HELT så kunde jag inte ropa på honom. Där satt jag och kände mig som den mest ensamma i världen och det trillade en liten tår =(. Sen helt plötsligt fick jag underlig kraft och tänkte att: nä nu j-ar ska jag fixa det här trots att den j-ln ligger och sover. Jag satt där ett bra tag och lyckades andas mig igenom varje värk. Men efter en stund blev värkarna överjävliga och när jag inte lyckades ropa på fyllot i saccosäcken så tog jag vattenslangen och sprutade kallt vatten över hela honom, sen väste jag så högt jag kunde att nu JÄVLAR ska du vakna och hjälpa mig!! Han skämdes sååå, och gör det än idag kan jag ju säga =).

• malinkat

Ha, ja inte ska de tro att de inte ska behöva göra något när vi ligger där och våndas!! Full eller inte :o)

• jagosa43

säger bara denna underbara tråd.. skrattar så otroligt mycket varje gång jag läser ngt....

• ExAnimo

Härligt Nico wtg girl..

Gissa om jag hade skrattat om det kommit fyrkantiga isbitar ur kallvatten kranen. Skulle varit gott för honom att vakna upp till. HE HE...

Synd att man inte har någon egen förlossning att se fram emot.
    Jag anser mig ha passerat bäst före datum för att det ska vara lämpligt för fler barn.
    Men visst sjutton kliar det i bebistarmen och man önskar sig en liten till.

Får väl se fram emot barnbarn så småningom..

Lycka till alla ni som går i väntans tider..

• pemi

He, he nicoåneo, smart dram med vattnet... Hade inte låtit min make sova i den situationen heller...

Älskar denna tråd, hoppas fler fyller på!

pemi

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *