• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • MiaMitisen

Kompisen som va så säker att det va en pojke, hon hade ju sett snoppen på UL, skrek -"han ska heta Oliver" när bebisen tittade ut. Då sa BM, -" Då får det nog bli en Oliva, för det är en flicka". Då sa kompisen-" Va? Jag får se? Men jag såg ju snoppen på UL" Inte så kul när man läser det såhär. men det ät så himla roligt när hon beättade

• apo

När jag hade fött ut mitt första barn (en ganska jobbig förlossning) och skulle krysta ut moderkakan ville den inte riktigt. För att hjälpa till tog bm tag i navelsträngen och drog lite. Till saken hör att jag inte riktigt var på samma våglängd som bm, och dessutom tyckte jag lite att det var hennes fel att allt gjort så ont... Nåväl, när hon står där med navelsträngen i högsta hugg så säger hon till mig att krysta. Samtidigt slinter hon med handen och navelsträngen börjar flyga runt henne, samtidigt som det kommer en del blod ut från den. Bm såg efteråt ut som om hon var med i en blodig skräckfilm med blodfläckar över HELA sin fina vita dress, ansikte, hår, glasögon, etc.... Gissa om jag fick mig ett gott skratt när jag fick se henne?! (Skadeglädje är den enda sanna glädjen...eller???)

• Bempa

apo

Under min andra förlossning så börjar barnmorskorna prata om allt hår min lilla har på huvudet. -Oj, oj, det är så långt, ska vi ta o göra lite flätor innan h*n är ute? Vi kan göra massor, rastaflätor kanske
    ja, så gick snacket, inte speciellt kul just då ,men i efterhand kan jag iaf le åt det

• The Johanssons

Puffar och lägger till favoriter

• mammamia77

När jag under min första förlossning fick lustgas, så upptäckte jag ganska snart att det var en spricka i lustgas-slangen. Detta tog upp HELA min koncentration och jag lade all tankeenergi endast på att försöka hålla rätt så att jag kunde täppa till sprickan så inte någon gas sipprade ut.

Min sambo hade (och har fortfarande) oerhört roligt åt att jag flera gånger bad honom gå ut i bilen och kolla om vi inte hade någon isoleringstejp eller nå't som jag kunde laga slangen med..... snacka om fokuserad.

När vi nu var på "förlossningsplanering" (ska ha om två veckor ca) så bad min sambo barnmorskan att hon skulle skriva upp i önskemålen att de skulle dubbelkolla lustgas-slangen innan... *skratt*

• Bunny

Jag var mycket vältränad och stark när jag skulle föda mitt första barn för 2 år sedan. Jag fick EDA vid ett tidigt skede och den hjälpte bra ett tag, men sedan fick jag gasen också. Jag sög tag i slangen och rätt som det var hade jag slitit loss hela slangen från sitt fäste! Barnmorskan tittade på mig och sa: Har aldrig sett nåt liknande! De fick hämta en ny slang, men tydligen hade något mer blivit skadat för ibland så blev det liksom glapp i tillförsel så man var tvungen att putta till behållaren lite. Eftersom jag hade slitit av en slang fick min sambo sköta den, dessutom så var det han som fick putta på behållaren... OCH mata mig med godis eftersom jag inte hade ätit något. Som jag skrek på honom...GAS! PUTTA! GODIS! Han hade fullt upp!

• malinda1970

min sambo köpte en dajm och gav mig mellan värkarna då jag låg och hade det jobbigt...Det var såååååå gott, tuggade och njöt...Hade så hela munnen full då värken kom med rasande fart och jag bev tvungen att snabbt ta lustgasen och andas allt som bara gick...Med dajmen fulla munnen som for fram och tillbaka i röret till lustgasen....helt hysteriskt...Vi brukar garva åt det där nu efteråt...Snacka om att de måste fått gjort rent apparaten efter oss....

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *