• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • jingyang

mer mer MEEEER=)

jag skulle ha sprungit på denna tråd INNAN min förlossning=) ehheh

• Miramis 1980

När jag låg inne på förlossningen för falskalarm me ngt av barnen (kommer inte ihåg vilken hehe) så hörde jag en kvinna föda barn i rummet brevid när jag låg med CTG. Hon skrek som en tok och efter ett massa gap o skrik hörde vi henne vråla : "Jag vill, jag vill, jag vill fåååå uuuuuut diiiiiiiiiig !"
    Vi började asgarva, tyckte de lät så roligtt hehe.

Mina egna historier återkommer ja om =)

• svala

hehe min e nog ganska snuskig så e ni känsliga så läs inte,,

Jag hade såna problem att jag inte öppnades som jag skulle för ja spände mig så mycket (74 timmar för att vara exakt med starka värkar)

Min BM kom in när jag var helt slut o trött och började massera min livmodertapp och jag börjar stöna och då menar jag stöna,, ohh vad skönt , mera, inte sluta än,, hmmmm min sambo satt brevid o såg riktigt generad ut när jag stöna med hennes hand i mig,, uusshh jag skäms nästan men för hoppningsvis var hon van,, =O)

• Jessyelina

svala haha...
    -----------------------
    Vilken tur att denna finns. så vet jag att va jag än gör/säger så finns det säkert nån här inne som va värre

• annca
    Twixie skrev 2006-05-05 18:41:58 följande:
    Konstig fråga: Ni som är långt gångna eller har fått barn, hur länge kunde ni köra bil? Jag är bara i v25 och jag tycker redan det börjar bli tight mellan ratt och mage, mest för att jag är så kort så jag når inte ned till pedalerna om jag inte sitter längst fram högst upp (Passat som mer verkar vara byggd för fet långbent tysk än gravid taxbent sak )...
    Jag fick låna ett sk gravidbältesförlängare. Ett slags dyna man fäster runt stolen som håller ner bältet under magen. Utan det hade det inte gått, det ser du om du kollar på mina magbilder i galleriet!
    ~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Ciss74

Svala
    Tack för din story, nu vet vi att det iaf k a n vara gott att föda barn!!

• rind

Vilken kul tråd!
    Innan jag födde hade jag sett massa förlossningsprogram och förfasats av att de bajsade på sig och skrek osv, så när jag kom in tjatade jag hysteriskt om lavemang. Jag fick mitt lavemang, men sen under förlossningen visade det sig att det minst viktiga i hela världen var om det skedde ett missöde eller inte! När barnet tryckte på låg jag och gallskrek: Jag måste skita, jag måste skita! Som att det var det mest naturliga i hela världen. Barnmorskan upprepade hela tiden att det är barnet som kommer...
    Dessutom hade jag en väldigt utragen och komplicerad förlossning och när läkaren kämpade med att få ut honom med sugklocka fick jag nog och skrek rakt ut att min pappa har pengar, och dom kan få vad dom vill om dom bara ser till att det går över NU! Detta kom jag efteråt inte ihåg, så när läkaren skrattade och sa att hon gärna vill ha ett hus fattade jag ingenting!

• en granlomamma

*S*S*
    jag överväger starkt att utbilda mig till barnmorska

• Lenora

rind: den var bra... "min pappa har pengar"

Jag tror jag dööör av skratt, underbar tråd!!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *