• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym (rökare)

sista anonyma som skrivit till saga och kevin. jag uppfattade det inte som att saga och kevin menar ngt när hon påpekar varför folk är anonym här. Hon har ju helt rätt i att man vill vara anonym pga påhoppen. Läs tidigare inlägg hon skrivit så förstår du!
    Men jag håller med dej det du säger om rökning och mögelost mm.  va dum vi är som anser att röken är bättre än mögelosten
    Jag själv hatar mögelost, urk, och dricker aldrig alkohol. Min enda last var rökningen.

• Anonym (rökare)

saga och kevin:jag håller på dej! Du törs stå för vad du tycker!Tack för det.

• emmies

kimmis: precis min åsikt... men jag tänker inte säga så fula verbala ord utan håller det för mig själv i omed att du så käckt satte dit mig

• emmies

idiblon: tyvärr är du nog inte den enda med koncentrationssårigeheter nej.. jag gick ut skolan med usla betyg och gav inte ens gymnasiet en schans för jag hade så jobbigt! har även ätit medicin för jag mått dåligt.. kanske är detta för min mamma rökte när hon var gravid? kanske är det inte så? det är svårt att säga..

• idiblon

emmies: Men det är ju intressant även att det i stor utsträckning ofta är såna med koncentrationsstörningar som börjar röka också. Det är ju en ond cirkel, och oavsett hur den börjat så har vi rätt till bättre än att sådana som oss då ska belastas med följdsjukdomar p.g.a att vi blir beroende.

• emmies

jag tror väl mest att det är slumpen.. o kanske inte just för att morsan rökte, men man vet ju inte. när jag satt här härom kvällen o du skrev om just det med koncentrationsvårigheter så fick jag en klump i magen faktiskt.. tankte jag skulle sagt att jag hade de problemen själv.. men vem vill erkänna nåt sånt?

• idiblon

emmies: Min mamma rökte under graviditeten och flera av mina kompisar har liknande problem vad jag har, och efter att vi undersökt saken så har det visat sig att deras mammor också rökte under graviditeten. Jag tror inte att det är en slump. Visst är det läskigt? Men ansvaret ligger på oss, att bryta mönstret. Och när vi tar vårt ansvar så kan vi göra det... Även om det känns jobbigt!

• Anonym (rökare)

idiblon och emmies: jag har också svåra koncentrationsproblem men min mamma har aldrig rökt en cigg i hela sitt liv, så jag vet inte vad jag ska skylla på då? kanske hon fick i sej rök från omgivningen ute, passiv rök som är farligare än att röka själv, och kanske jag fick skador av det då?? Nej, den teorin var bara ett skämt. Men problem med koncentration har jag. Det kanske är pga min egen rökning???

• saga o kevin

Jag tror koncentrationssvårigheter kan oxå vara ärftligt kan bero på massa saker,

Spöket
Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----