• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • Tinzu

ja skulle nog aldri våga ha på mej kjol :|
    är rädd för att humlorna ska flyga in under! xD

rädslan kommer nog efter att min pojkvän berätta
    att när hans mormor skulle in på utetoan i stugan
    så flög en geting in under byxorna o stack henne i benet
    för den fick panik xD aj aj!

• Carre

Herregud Tinzu, jag skulle vara jätterädd också!! Hatar alla kryper och insekter, jag vet inte hur många spindlar har jag redan dödad ute på altanen

Nä nu har vi varit uta ganska länge, från kl. 10 ungefär.. Sebastian badade för första gången i år, jag tog ut hans gamla bebisbalja och fyllde upp den med ljumet vatten, han var super glad!! mindre glad när jag smörde honom med sunblock

Vi ska se om han vill sova middag en lite stund så jag får vila också efter allt badande och springade

Är ni ute alla??

• Ellie84

Gomiddag allihopa..
    Guuud vad härligt väder det är..
    Nästan så man blir lite skeptisk..Är detta för bra för att vara sant?

Vad har ni planerat i helgen då..?
    Här är inget inplanerat..sambon jobbar hela dagarna hela helgen så det är bara jag och lillan..det blir väl en tur till lekparken om inte annat..går juh inte vara inne en sån här dag..

Lillan sover just nu men efter det bär det av utåt..
    Synd att man inte har nån i närheten med barn i samma ålder som kunde följt =/

MEn lillan är nöjd bara hon får fara till lekparken såå

• missteddy

hej tjejer hoppas nu har det skönt ute i solen jag har tvättstugan i dag sådet blir inte så mycket sol för min del tyvärr men i morgon ska jag sitta ute hela dagen

• Tinzu

Carre- *haha* vad kul att du vågar döda dom själv..
    vi bor just nu hos min pojkväns föräldrar o dom har
    bo-bar källare så han har rummet här nere.. nackdelen
    e då att spindlarna kryper fram!
    så typ förra veckan så kollade ja på väggen, kollar
    alltid dit för tycker skruvhålen ser ut som spindlar!
    men DÅ såg ja nåt röra sej o kollade o sprang iväg
    o hoppa framför min pojkvän o skrek "SPINDEEEEEL! VÄGG!"
    o han klämmde den me toa papper o ner i toastolen på äventyr

• Ancha

Springer in fort för att säga: Im back
    Går ut lika fort för att åka och hämta hem hunden sen lägga mig för att dö efter en jobbig tågresa och en vecka i Göteborg med full fart!!

See u!

• astri

Slarva:
    Jo, jag satt med näsan i böckerna till 6,30 och inte blev det varken något skrivet eller gjort i alla fall
    Blev alldeles för trött och okoncentrerad!

Carre:
    Det att inte säga emot den andre framför barnen - kan inte du komma hit och banka in det i mina x:s huvuden. Båda gör så, Erik ändrar t.o.m de regler som gäller i min lägenhet!!

Tinzu:
    Jag bodde i ett gammalt hus från gud-vet-när det innebar massor med spindlar och STORA som mindre hundvalpar! Bläääää!!

En gång när jag var på överlevnadskurs och vi satt utanför vår bivack och skulle rensa skägglav till middagen så kom det något krypande på tjejen som satt brevid mig. Först trodde vi alla att det var en råtta och blev alla lite smårädda... när vi insåg att det var en spindel så höll de nadra på att skrika ur sig lungorna! Jag skrattade och skrattade. Jaså, tyckte ledaren, du är inte spindelrädd. O jodå!! Jag skrattar för annars hade jag börjat gråta svarade jag helt ärligt.
    Gissa om jag ville ut ur skogen F-O-R-T, och vi hade ytterligare tre dagar kvar innan vi skulle nå stugan vi skulle bli hämtade i. *brrr, ryser vid minnet*

Näpp, nu ska jag ta och fortsätta gå på promenad med min lilla dam.

Syner och höres!!

• Carre

Ellie: Synd att vi inte bor närmare varandra, min man jobbar också hela helgen och det är jättetråkigt!!

Linda: Överlevnadskurs?? Jag håller mig borta från naturen så gott det går, skugen inte längre än en kort promenad och sen går jag ur den.. nej nej.. inget för mig!!

Ancha: Välkommen!! Hur gick det? var det roligt??

Vi har "crashat" i sängen alla 3 (jag och mina monster alltså) vi hade varit ute och solat så mycket så efter lunch då blev vi alla trötta, vi skulle bara vila och jag skulle läsa lite för barnen och det slutade med att vi somnade mitt i läsningen Vi har nyss vaknat *gapar stort*

Men nu på ef ska vi vara ute tills det är sängdags

• astri

Carre.
    Nja, det roliga är att det är inte ofta man hittar mig häckande i en skog för jag blir så himla snorig och får alldeles igenmurade ögon där.
    Jag har ingen aning om vad som drev mig att fara på överlevnadskurs - men det var kul!

Vad härligt att få sova.
    Det har jag inte gjort än...
    Nu håller jag på att tvätta och sen ska jag plocka ihop lite.

Ikväll ska snorisarna fara till sin farmor så att jag ska få fortsätta att plugga.

Nu ska jag gå ut i tvättstugan och äta glass med varma hallon och socker.
    *Mums*

Svar på tråden pitebor.... 2!!!