• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • FlowerGirl

har slutat spela min legacy familj.... det är tråkigt just nu när alla ska plugga på college! iriterande...

• aud

Ja visst är uni TRIST! Jag skickade bara 4-5 stycken dit, sedan fick det vara. Det tar sådan tid, med alldeles för lite variation.

• Pink Rose

Håller med att uni är himla trist, hyffsat kul första gången man spelade och nu är det rena sömnpillret. Speciellt när "hela" familjen måste studera för att mamman/pappan har det som livsmål.

Är just därför som jag inte har orkat spelat med min legacy familj på ett tag

• aud

Första ungen i geenration 7 föddes precis, så jag är jäkligt nära nu. Det gör att man blir inspirerad på nytt.

• FlowerGirl

har hållit på att lära mig bygga hus istället för att spela
    Får se om jag orkar spela legacyn idag innan jag lägger mig
    Uni tar för lång tid!

• EveLiten86

Vad gör ni med de simmar som inte får föra legacyn vidare? Syskon och så till arvingarna menar jag. Här brukar de brutalt försvinna, exempelvis drunkna eller brinna inne. Orkar ju inte riktigt spela med alla simmarna...
    När de blivit tonåringar så får de börja på uni så fort som möjligt och sedan hoppa av, så att de blir vuxna fortare, sedan brukar de dö ut.
    Kanske ska tillägga att jag inte bryr mig så mycket om poängen i spelet utan bara spelar för att få 10 generationer och följa reglerna för legacy.

• badprinsessan

Hej håller med om att uni är urtrist...
    Fast bra ställe att hitta vänner o snyggisar på...

lady... Nyfiken bara - hur gick det till att bli moderator???

• Pink Rose

Eveliten86
    Jag brukar göra samma metod om inte föräldrarna har som önskan att 3 barn ska ta examen.
    Simmarna som inte för legacyn vidare får hitta en townie, eller någon ifrån "Blue village" elller vad byn heter som kommer med i Arbetsliv.

Har inte hjärta att mörda mina simmar, är alldels för blödig för sånt

• EveLiten86

Pink Rose:
    Men blir det inte jobbigt att spela med dom sen? Eller lever din 10:e genarations förfadrars syskon förtfarande? Alla klarar jag inte riktigt av att döda, men de flesta stackrarna som inte passar för mitt legacy går detta grymma öde till mötes. *moahahaha* :D

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4