• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Coolt Det verkar ju vara något att kolla upp alla fall

• aud

Vad synd, för det är inte alls svårt. Är så kul att kolla i.

• Lady Namárië

OK, nu har jag lekt lite med en gratisvariant. Jag har inte riktigt lärt mig den ännu, men här är en "print screen":

familjeträd1.JPG

• Pink Rose

Tycker det ser ganska rörigt ut, speciellt med alla "trådar" till andra generationen. Men det lär ju bara vara jag som är kräsen

Det går absolut inte att göra en alienstad Nr 9 i Uddaholm har iofs både mor och far, och deras föräldrar i sitt släktträd... men det går ju inte att göra en hel stad med honom. Och han går inte att kidnappa eftersom han redan är gamling. *suck*

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-07-14 14:53:55 följande:
    Tycker det ser ganska rörigt ut, speciellt med alla "trådar" till andra generationen. Men det lär ju bara vara jag som är kräsen Det går absolut inte att göra en alienstad Nr 9 i Uddaholm har iofs både mor och far, och deras föräldrar i sitt släktträd... men det går ju inte att göra en hel stad med honom. Och han går inte att kidnappa eftersom han redan är gamling. *suck*
    Vad tråkigt! Men finns det inga färdiga aliens att ladda hem då?
  • aud

Fuska då!
    Tror det är agesimscheat on man ska skriva in för att kunna ändra livsstadie för ens simmar. Men var beredd på att om du ändrar en tonåring som är en dag från vuxen så blir den en vuxen som är en dag ifrån gamling. Barn får inte några aspirations och skit förrän man använder den där grejamojen på dem, och då blir de oftast grilled cheese första gången så det får göras två ggr.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4