• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • aud

Några har jag dödat för att kunna få färgade spöken, men de flesta dör naturligt. Jag brukar inte låta dem få hur många barn som helst, så det brukar inte vara något problem att få plats med en arvinge. Men ibland krävs det att man väntar ut gamlingen som är närmast döden, hehe.

• Pink Rose

Aud
    Vilket snygg släktträd Har du gjort det i photoshop eller liknade?
    Har du gjort egna NPC:s? Känner bara igen ett namn och ansikte ifrån mitt spel.

• aud

Släktträdet är gjort i Photoshop, det är jätteenkelt.

NPC:arna är de gamla vanliga, men jag ger dem så klart makeovers när de flyttar in (vilket inte alla gjort, så det är nog de oinflyttade du inte känner igen).

• aud

eller alltså, haha, det är de oinflyttade du känner igen.

• FlowerGirl

kul att man kan göra det i photoshop... får försöka det i framtiden när jag har fler sim. Som sagt så har jag bara kommit till gen. 2

• aud

Men det är ju ändå en bra bit. Det är ju alltid skönt att börja tidigt så att man inte måste pyssla hur mycket som helst sedan. Jag lägger ju till till min ganska ofta (så himla skönt med lager och .psdfiler).

• EveLiten86

Tvivlar starkt på att jag skulle tycka att det var jätte enkelt att göra ett släktträd i photoshop...

En liten fråga, alla olikfärgade spöken, hur får man till dom? Jag vet ju att de är om de dör på olika sätt och så, men hur får man dom att dö av satellit?
    Eller av influensan (har aldrig lyckats med det, hur illa jag än tycker att jag behandlat dom när de varit sjuka har de tillfrisknat)? Elstöt (de får bara svart färg i ansiktet)? Flugor? Rädsla? Saxar?
    Vill få nya sätt att ha ihjäl mina onödiga simmar!

• aud

Nej, det beror ju på hur mycket kunskap man har om PS. Men så länge man kan det där med lager så är det asenkelt.

Det finns 12 sätt tror jag. Knepet är att vara ihärdig och att utsätta simmarna för faror när de har låga värden.

1. Ihjälskrämd: Låt en utmattad, hungrig sim vara där spöken ofta hoppar ut och skräms. Det kan ta några gånger, eller så går det utan att du ens märker det.
    2. HUnger
    3. Drunkna
    4. Elstöt: Låt en sim med låga värden och dålig mekanikkunskap laga något. Det sägs att om de står i en vattenpöl samtidigt så ska det hjälpa, men jag vet inte hur sant det är.
    5. Sjukdom: Låt dem vara nära kackerlackor, eller gör ett virus i Sciencebelöningen eller låt dem äta gammal mat. Efter det ska du inte låta dem vila upp sig, utan kör med dem ordentligt.
    6. Satellit: Låt simmen ligga och kolla på moln dagarna i ända. Har du riktig tur (tror det är 5% chans) så träffas de av en satellit. De pekar då mot himlen och så PANG!
    7. Eld
    8. Flugor: Fyll ett rum med sopor och smutsiga tallrikar och låt simmen gå där inne. Jag har aldrig lyckats med det.
    9. Sax: Ladda hem saxen och låt simmen springa med saxen. Ofta.
    10. Av ålder
    11. Uppäten av koplanta
    12. Solljus: Låt en vampyr vistas utomhus dagtid.

KÄmpa på!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4