• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië

Om man törs använda boolProp-fusket finns det ju ett alternativ på "Tombstone of Life and Death" som heter "Make me alien pregnant". Funkar på både män och kvinnor.

• Pink Rose

Smarta idéer! Tack! Fuskade bara med Insim och då får man bara aliens med nr 11, och då blir alla syskon.

• Pink Rose

Har hittat ett hack nu som gör att man får inte bara en snubbe som gör alienbarnen Får blanda det med boolprop tror jag

• Laire

Jag gillar inte designen på släktträden jag sett hittills på nätet, vill kunna sätta in en vattenstämpel bakom (eller vad jag känner för nästa gång )

Så jag gör min i word med textrutor och linjer, synd att man inte kan använda organisationsschemat eftersom det inte går att he in "makar" i det.

• badprinsessan

Det går att bli bortförd med bolprop oxå...
    Om man aktiverar o sedan skift klickar på stjärn-kikaren o väljer bli bortförd eller nåt sånt var det nog... då blir killen bortrövad...

• Lady Namárië
    sundsvallstjej skrev 2006-07-14 21:07:33 följande:
    Jag gillar inte designen på släktträden jag sett hittills på nätet, vill kunna sätta in en vattenstämpel bakom (eller vad jag känner för nästa gång )Så jag gör min i word med textrutor och linjer, synd att man inte kan använda organisationsschemat eftersom det inte går att he in "makar" i det.
    Jag skulle vilja ha ett släktträdsprogram där man enkelt kan sätta in bilder på simmarna i rutorna. Det som jag testade nu kunde man ju ladda upp bilder till, och dessa kom fram när man klickade på namnrutan. Men när man tittar på trädet syns ju bara namnen.
  • Lady Namárië

Nu har jag testat ett släktträd där man får en sida på nätet att visa för andra. Kolla om ni kan se den här: tribalpages.com/tribes/ladyn Man kan välja att visa trädet på flera olika sätt.

Nackdelen är att den enda möjliga relationen med en annan vuxen sim är make/maka, och att denne automatiskt blir av motsatt kön.

• Mamalicious

"Fuska då!
    Tror det är agesimscheat on man ska skriva in för att kunna ändra livsstadie för ens simmar. Men var beredd på att om du ändrar en tonåring som är en dag från vuxen så blir den en vuxen som är en dag ifrån gamling. Barn får inte några aspirations och skit förrän man använder den där grejamojen på dem, och då blir de oftast grilled cheese första gången så det får göras två ggr."

Eh.. den där grejamojen vad är det?

• Lady Namárië

Mamalicious--> Jag förmodar att aud menar ReNyYu-apparaten (som man kan köpa för aspirationspoäng om man har Nattliv). Man kan använda den för att ändra en sims aspiration, men om simmen inte har minst guldnivå riskerar man att få en "grilled cheese"-aspiration. Då vill simmen bara äta, tillaga, servera och prata om varma mackor.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4