• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Jag brukar inte spela med dem så mycket, jag gör det för att varva med vanliga legacyn. Tröttnar så lätt annars Har bara två stycken som har flyttat ut än så länge, och den ena har faktiskt hittat en kille. Dock inte mer än så. Den andra har jag flyttat in i ett hus, och inget mer Kommer slänga in resten av framtida simmarna i samma hus, eller i egna. Beror på hur bra de trivs tillsammans samt om de har hittat någon kärlek.

Smidigt att du kan "mörda av" de flesta simmarna *vill också kunna det*

• EveLiten86

Haha, ja det känns faktiskt lite jobbigt när de ligger i poolen utan stege och ropar på hjälp. Jag är inte så hemsk som jag låter, egentligen. Jag vet bara att i mina tidigare legecy.spel så har jag tröttnat eftersom det har blivit så många familjer att spela med och nu vill jag verkligen klara utmaningen!

• Pink Rose

Jag förstår Jag känner också att jag vill klara av den här legacyn, och inte börja spela på massa andra familjer (vilket jag ändå har gjort ) men på något sätt så måste jag göra det för att orka fortsätta spela med legacyn. Konstigt nog
    Vilken generation är du på?

• EveLiten86

Femte, så det är mitt personliga rekord Kan spela en hel del om dagarna nu, det är för varmt för mig och min mage ute och jag har långtråkigt inne, så sims passar perfekt!

• Pink Rose

Åh det är ju perfekt Önskar jag också hade den tiden och lusten just nu

• FlowerGirl

jag har tiden men jag orkar inte... får ta några simfria dagar innan jag sätter igång igen... hara bara kommit till generation nummer 2

• EveLiten86

Flowergirl:

Ja, det kan kännas segt i början speciellt. Det är ju så mååånga generationer kvar då!

• FlowerGirl

ja.... orkar inte ens tänka på det.
    Har laddat ner en massa prylar och kläder så just nu håller jag på att slänga det jag aldrig använder...

• aud

EveLiten86
    Jag har inte låtit en enda av mina simmar flytta ut. Detta betyder att vissa absolut inte kan få barn (ont om plats) och att jag inom en snar framtid kommer att sammanföra de olika grenarna (trots minuspoäng) för att få lite mindre folk i huset. Jag använder mig nästan bara av NPC:s när jag ska fixa ungar, som du kan se på mitt släktträd.

www.audhumble.com/ts2/challenges/familytree.htm

• EveLiten86

aud:

Men man kan väl bara ha 8 i en familj? måste vissa dö av då för att legacyn ska gå vidare? Vad jobbigt med så många i ett hus!
    Tufft släktträd föresten.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4