• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Mamalicious

Så om jag vill åldra en sim skriver jag in agesimscheat, inget mer?

• Mamalicious

Typ vilken ålder eller vad..?

• Mamalicious

nevermind jag fattade själv efter några försök

• Pink Rose

Lady N
    Den sidan var mycket bättre.. och överskådlig Smart att kunna lägga in en länk till bilden brevid namnet.

• Pink Rose

Hacket hjälpte Nu har jag 6 st olika aliens, både män och kvinnor som kan föra bort mina simmar. Perfekt

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-07-15 13:51:33 följande:
    Lady NDen sidan var mycket bättre.. och överskådlig Smart att kunna lägga in en länk till bilden brevid namnet.
    Ja, jag gillade den. Man kunde lägga in bilder i det andra programmet också, men det var ju en hemladdad programvara och ingenting man kan visa andra via nätet. Kruxet är ju att man i den här versionen inte kan dra några streck till "övriga" relationer (typ älskare, utomäktenskapliga barn etc.), och det är ju inte så bra när man har en massa Dallasintriger i legacyfamiljen.
    Pink Rose skrev 2006-07-15 20:05:02 följande:
    Hacket hjälpte Nu har jag 6 st olika aliens, både män och kvinnor som kan föra bort mina simmar. Perfekt
    Kul! Hur tänker du göra? Skall alla barn bli till genom bortförande? Startar du med vanliga simmar eller med hemladdade aliens?
  • Pink Rose

Lady
    Jag förstår... och "vanliga" familjer vill nog inte visa att de har älskare i familjen, så det är nog därför det inte är med Hade varit himla bra om någon kunde göra ett simprogram istället

Jag tror att jag ska göra så att tar de aliens som finns i spelet, eller blir till i spelet och sen bygger vidare på det. Så att barn som har kommit till genom bortförande får bli föräldrar till nya aliens. Och så får man se hur det funkar

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-07-15 21:03:03 följande:
    Lady Jag förstår... och "vanliga" familjer vill nog inte visa att de har älskare i familjen, så det är nog därför det inte är med Hade varit himla bra om någon kunde göra ett simprogram istället Jag tror att jag ska göra så att tar de aliens som finns i spelet, eller blir till i spelet och sen bygger vidare på det. Så att barn som har kommit till genom bortförande får bli föräldrar till nya aliens. Och så får man se hur det funkar
    Nej, det är väl så. Men har man t. ex ett riktigt familjeträd som går tillbaka till någon kung med en massa inofficiella frillor blir det ju också fel i programmet.

Vad kul det låter! Tänker du köra legacy, eller bara vanligt?
  • Pink Rose
    Vilken härlig kommentar! Men de anses ju vara oäktingar och får därför inte vara med släkten
    Men man tycker ju att speciellt nuförtiden så behövs det ett sådant släktträd, "alla" har ju nästan halvsyskon etc.

Legacy... det hade jag inte tänkt på! Problemet med mitt upplägg och legacyn är att man inte börjar på första generationen. Och dessutom fuskar jag till det i början för att få igång det hela så att säga. Men om man laddar ned en färdig sim så borde det fungera, dock så måste ju den simmen ha aliengener. Annars får man väl göra en modifierad legacy tills man inte behöver fuska mera. Dessutom så lär det inte fungera att gifta in NCP:s och sånt i familjen om man ska ha "hel alien legacy"... Eller hur tänker du?
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4