• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Trossens mamma
    nu ha barnen blivit skolbarn iallafall. jag hoppas jag får bättre ordning på familjen snart måste sortera de där kortena oxå. som jag ej ha orkat ta i tu med.
    *Stolt mamma och Ålänning*
  • TheLove

jo det kanske det gör, har dock bara en vuxen, en åldring och en ungdomskille i huset nu... men vi får hoppas att det kan bli en alien bebis snart

• Lady Namárië
    therre skrev 2006-06-25 13:37:16 följande:
    vad är tärningen för nåt?
    Enligt http://www.legacychallenge.com/ skall man ge simmarna aspiration enligt följande nummer på tärningen:

1: Wealth.
    2: Knowledge.
    3: Family.
    4: Romance
    5: Popularity
    6: Choose your own aspiration/Pleasure (beroende på expansion)

TheLove skrev 2006-06-25 14:00:26 följande:
    är det någon speciell tid man blir bortförd till rymden? Typ mellan klockalag eller nått med ålder att göra eller så?
    19-02 med dyraste teleskopet, har jag för mig.
  • Trossens mamma

Ha ha Ja Benjamin...Han är en liten casanova kanske?!

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

Behöver hjälp... min legacy sim är gravid, och hennes mage har inte kommit ut ännu. Ca 7 simtimmar innan magen ska börja puta så har jag sparat. Första gången så verkade hon "fastna" vid toaletten då magen skulle ploppa ut, andra gången är det sammma sak. Kameran zoomar in, hon viftar med armen och så brukar det komma en mage... men hon står så där i all oändlighet om man inte går ur spelet. Någon som vet vad jag ska göra? Hon behöver verkligen det kommande barnet, eftersom det ingår i hennes livsambition.

Synd att man inte kan fixa kejsarsnitt eller nått

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-06-25 19:10:29 följande:
    Behöver hjälp... min legacy sim är gravid, och hennes mage har inte kommit ut ännu. Ca 7 simtimmar innan magen ska börja puta så har jag sparat. Första gången så verkade hon "fastna" vid toaletten då magen skulle ploppa ut, andra gången är det sammma sak. Kameran zoomar in, hon viftar med armen och så brukar det komma en mage... men hon står så där i all oändlighet om man inte går ur spelet. Någon som vet vad jag ska göra? Hon behöver verkligen det kommande barnet, eftersom det ingår i hennes livsambition. Synd att man inte kan fixa kejsarsnitt eller nått
    Oj,vad konstigt. Hon kanske ha buggat sig. Du kan ju prova att låta henne flytta ut och sedan in igen innan magen ska till att ploppa.

Om det är legacy måste du göra det genom att låta en vän be henne flytta in till sig och sedan låta en familjemedlem be henne flytta hem igen (för att man inte skall få 20 000 extra), men om det inte är legacyfamiljen de gäller kan du ju bara låta henne hitta en egen lya och sedan flytta in henne från familjetunnan.
  • Pink Rose

Åh vad smart! Vilken tur att jag har dig Lady Ska absolut testa det Tack!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4