• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Auris

Tack Lady för tipset. Jag kanske ska börja med tärningen för att välja ambition även om jag inte spelar Legacy. Det är ju ett kul sätt att få variation.

• Pink Rose

Man använder den i Legacy utmaningen för att bestämma vilken ambition simmen ska ha... Så att man inte väljer samma inriktning hela tiden och ger spelet lite större variation.

• therre
    Pink Rose skrev 2006-06-25 13:40:29 följande:
    Man använder den i Legacy utmaningen för att bestämma vilken ambition simmen ska ha... Så att man inte väljer samma inriktning hela tiden och ger spelet lite större variation.
    ah, okey fast jag brukar alltid ändra ändå.
  • TheLove

är det någon speciell tid man blir bortförd till rymden? Typ mellan klockalag eller nått med ålder att göra eller så?

• Pink Rose

Om du vill ha en alienunge så ska det vara en man som är i vuxen ålder, och han ska titta i teleskopet under natten då det är mörkt. Kommer inte ihåg om det är några speciella tider som gör det lättare att bli bortförd. Men det är runt 5% chans att man blir bortförd, så man får stå ganska länge och försöka. Alla fall jag

• TheLove

okej, tack så mycket. Jag blir inte heller bortförd, har aldrig lyckats med det Måste dom typ ha fullt på logik eller?

• Pink Rose

Nej, det spelar ingen roll om de har fullt i logik eller inga logikkunskaper alls. Jag brukar bara tvinga dem att titta i teleskopet hela tiden (så fort det blir mörkt) och hoppas på att de blir bortförda. Hade enorm tur att en av mina legacysimmar blev bortförd.

Så det gäller bara att vara envis... och om man har flera karlar i familjen så kanske man kan köpa fler teleskop och låta alla titta samtidigt. Det borde kanske öka oddsen?

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4