• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Trossens mamma

Just ja. vart finns de där bröllops kläderna? har sett att vissa haft dem då de gift sej.Räcka ut tungan
    uppfyler ni alltid era simmars vilja/önskan eller bara till viss del?

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

I formella kläderna? Vissa kläningar finns där... annars får man väl åka å handla tror jag?

Jag har försökt misshandla mina simmar många gånger, bara för att se vad som händer. Men jag misslyckas oftast eftersom jag får så dåligt samvete när de står och skriker å deras liv är kasst Jag är för blödig

• Trossens mamma

jaså. man kan köpa dem nånstans... undrar vart. kläderna. ha bara hittat vanliga kläder i en affär.

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

I butikerna i "byn" eller downtown om man har Nattliv Har jag för mig alla fall.

• Lady Namárië
    Trossens mamma skrev 2006-06-26 20:33:47 följande:
    Just ja. vart finns de där bröllops kläderna? har sett att vissa haft dem då de gift sej.uppfyler ni alltid era simmars vilja/önskan eller bara till viss del? *Stolt mamma och Ålänning*
    Bröllopskläderna byter de om till automatiskt när de gifter sig vid bröllopsbågen i alla fall. Det är bara att ha den sim som du vill skall fria (den andre tar dennes namn) markerad och klicka på bågen (den finns att köpa under övrigt).

I och med Nattliv (var det väl?) får de ju LTW (Life Time Wants), och när man uppfyllt dessa har de platinahumör resten av livet. det är jätteskönt!
    You can't take the sky from me.
  • Mamalicious

En liten fråga här Nån som vet var man finner återuppväck-otronen? Blev en kaotisk dag i min familjs hushåll, födsel, död och tvillingpojkarna som växte upp allt på samma dag helt utan min inverkan

• Pink Rose

I karriärsbelöningarna. Simmen måste ha gått på universitet och arbeta inom det övernaturliga innan återuppväckning grejen är tillgänglig Och det var inte lite händelser i ditt spel

• Pink Rose

Åh nej... Min ena legacy simkille ser ut som en apa! Han har precis flyttat till universitet och vilka kläder får han? Jeans med något som likna gummistövlar och en cowboyskjorta. Jisses. Stackars pöjk

• Laire
    Mamalicious skrev 2006-06-26 21:03:24 följande:
    En liten fråga här Nån som vet var man finner återuppväck-otronen? Blev en kaotisk dag i min familjs hushåll, födsel, död och tvillingpojkarna som växte upp allt på samma dag helt utan min inverkan

I min galleri finns en bild på vad som hände när jag lämnade min förra Legacyfamilj när jag gick och åt.

Bestämde mig för att spara och sedan låta bli att en halvtimme, för att se vad som hände. (Sparade inte katastrofen, men anser inte att det var fusk eftersom jag bara lekte lite) Märk att BÅDA i familjen är döda, samt att toaletten brinner!

Lita aldrig på simmar!

Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Mamalicious

haha herrejisses hur i hela friden lyckades dom tutta på toan?!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4