• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Erasmus

Lady Namárië: Då har även maken försökt hjälpa hustrun(Tias tjej)så att hon ska få ta del av sina nya frissor i spelet..har alltså lagt in grejerna under downloadsmappen som står i TS - men hon verkar inte hitta dessa nya frissor ändå när hon ska spela . Jag har väl säkert glömt något fundamentalt - som att extrahera filerna och öppna dem med winzip eller nåt..ja..jag vet fanimig inte..e ju en simpel amatör . Hilfe!!!!

• Lady Namárië

Erasmus--> Är de zippade, då?

Jag har kopierat trådtarten från tidigare rådar, så jag tar inget ansvar för om det inte fungerar. Nej, allvarligt, jag vet att det pratats tidigare om att man behöver ladda hem en mesh för att vissa saker skall fungera. Kanske det är problemet? Vad stod det för information där ni laddade hem dem?

• Erasmus

Lady Namárië: Tja..det är väl det som e kruxet. JAG har ingen aning vad det stod för det var ju kära hustrun som plockade hem grejerna. Nå..vi får väl försöka göra om allt från början så att jag e med från första början den här gången(så får vi väl se om jag blir klokare då då ). Nå..tack för ditt snabba svar. Ska skicka in hustrun på de länkade trådarna du har så får hon göra sin "hemläxa".

Frid/E.

• Pink Rose

Ifrån Modthesims så måste man packa upp grejerna med winzip innan det fungerar. Om de inte kommer in första gången efter det, så "aktivera" de i spelet om det kommer upp en fråga om det. Annars är det bara att starta om spelet en gång till.
    Det kan också vara så att just frisyrer ofta hamnar i "egen hårfärgs kategorin" istället för tex. i den brunhåriga om den är brunhårig. Det beror på själva skaparen.
    Men börja med att packa upp filerna så att det ligger .package filer i downloads mappen och inte .zip eller liknade.

• Pink Rose

Lady
    Vilken näsa! Och vilket drama! Jisses

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-07-08 17:47:51 följande:
    LadyVilken näsa! Och vilket drama! Jisses
    Ja, jag tycker fan synd om berengaria. Jag vet ju åt vilket håll det barkar hän.
  • Pink Rose

Jo precis Bara inte hon har en sådan näsa också... då är risken överhängande att barnen också får sådana. Du får göra många barn sen så du har mycket att välja på Men med "sims oturen" så lär du ju få ett barn som har samma näsa som honom.

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-07-08 17:50:56 följande:
    Jo precis Bara inte hon har en sådan näsa också... då är risken överhängande att barnen också får sådana. Du får göra många barn sen så du har mycket att välja på Men med "sims oturen" så lär du ju få ett barn som har samma näsa som honom.
    Nej då, jag har sett honom (jag visste inte ens om att det fanns manliga kor! ). Hans näsa är avlång, och eftersom Duchess ser ut som en mosad potatis i ansiktet kan det ju bli riktigt bra.
  • Pink Rose

Åh, hoppas verkligen att det blir något mitt i mellan Hade varit perfekt

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4