• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Tias tjej

Hej igen! Jag är hemskt ledsen men jag är ju världens sämsta på det här med datorer så om ni kan förklara steg för steg...för nu har jag laddat ner winzip(är inte säker på om den funkar..kostar det att ladda ner winzip?) o kan fortfarande inte öppna det jag laddat ner från modthesims. Hur ska jag använda winzip? Tack för all er hjälp *kram*

• Mamalicious

Först högerklickar du på den fil du vill unzippa och väljer att öppna med winzip.. (kostar inget att ladda ner )

• Mamalicious

Sen markerar du alla filer som kommer upp..

• Mamalicious

klicka bort den där purchase rutan som kommer upp (om det nu gör det) och välj sen slutför. Filen/filerna som du ska lägga i downloads mappen ligger nu i en mapp på ditt skrivbord.

• Tias tjej

Tack såååååå hemskt mycket Mamalicious!!!! Ibland behövs det lite extra info för att det ska gå in Så nu ska jag försöka igen....

• Trinity78

Hur gör man "halva" golvrutor? Alltså såna där diagonala eller hur man ska förklara det.

Reality is a bore
  • nonsens

Bygg väggar diagnolat där golven ska vara diagonala. Ta bort väggen sen.

Förstod du?

• Laire
    Lady Namárië skrev 2006-07-07 14:30:00 följande:
    sundsvallstjej skrev 2006-07-07 14:25:11 följande: Nu är min legacyblogg uppdaterad! Generation två har nu fått ännu en sida (som länken till finns längst ner på generation tvås sida).Blir mer skrivande om denna generation än om första, får se hur tredje blir!web.telia.com/~u60532525/ Min signatur är på semesterHahaha! Vad roligt! jag vill läsa mera! You can't take the sky from me.
    Pink Rose skrev 2006-07-07 23:24:38 följande:
    Sundsvallstjej Spännande blogg
    Tack, riktigt roligt att förgylla spelet med ännu mer intriger. Har dock inte bestämt mig om lilla Signe ska bli Majas intregerande dotter eller Patriks snälla dotter som vill hålla ihop familjen (inklusive Sara). Får se vad man får för infall
    Min signatur är på semester
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4