• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • EveLiten86

Kan barn i sims ärva sina mor- eller farförlädras utseende även om föräldrarna inte ser ut så?

Om tex Arne har bruna ögon och får ett blåögt barn, Kurt, med blåögda Kajsa. Sen får Kurt barn med grönögda Lotta, kan då det barnet få bruna ögon??

Jag har aldrig tänkt på det och nu skulle det vara bra att veta eftersom min legacyfamilj har råkat ut för ett liknade "problem". Jag vill inte skaffa fler barn, men jag vill ha de bruna ögonen

• Laire

Nu är min legacyblogg uppdaterad! Generation två har nu fått ännu en sida (som länken till finns längst ner på generation tvås sida).

Blir mer skrivande om denna generation än om första, får se hur tredje blir!

web.telia.com/~u60532525/

Min signatur är på semester
  • Lady Namárië
    sundsvallstjej skrev 2006-07-07 14:25:11 följande:
    Nu är min legacyblogg uppdaterad! Generation två har nu fått ännu en sida (som länken till finns längst ner på generation tvås sida).Blir mer skrivande om denna generation än om första, får se hur tredje blir!web.telia.com/~u60532525/ Min signatur är på semester
    Hahaha! Vad roligt! jag vill läsa mera!
  • Tias tjej

Pink Rose: Vart laddar jag hem det ifrån då?? Kan skriva in en länk är du snäll??!

• Pink Rose

EveLiten86
    Jo, det har hänt i mitt fall En liten tjej fick farmors hår istället för någon av föräldrarnas. Men jag tror det beror mycket på vilken sak som är dominiat och inte. Sen så kanske sakerna inte är så utmärkande så att man märker det direkt...typ att barnet får morfars näsa.

Tias tjej
    Jag tycker att www.modthesims2.com/ är den bästa. Där finns allt i stort sett, dock måste man bli medlem... men det är gratis och värt det

• EveLiten86

Pink Rose:

Okej, får fortsätta spela och se vad som händer då.

Känner mig duktig, innan har jag bara spelat till generation tre av alla mina legacyfamiljer och sen tröttnat, men nu är jag faktiskt på fjärde generationen. Personligt rekord ju!

• Tias tjej

Pink Rose: Jaha..nu är jag medlem och jag har laddat ner några frisyrer - tror jag - i vilken mapp lägger jag in dessa för att det ska funka i spelet?

• Lady Namárië
    Tias tjej skrev 2006-07-08 14:37:32 följande:
    Pink Rose: Jaha..nu är jag medlem och jag har laddat ner några frisyrer - tror jag - i vilken mapp lägger jag in dessa för att det ska funka i spelet?
    Det står i ts!
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4