• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Tias tjej

Hejsan! Hittade just den här tråden ....JIPPI!!! Bara älskar sims2,men jag har just satt igång..inte lika duktiga som ni! Har en fråga nu bara...för att få mer smink,hår o klädalternativ måste man köpa expansion-spel....eller laddar man det från nåt ställe?

• Lady Namárië
    FlowerGirl skrev 2006-07-05 21:44:54 följande:
    ja... men nude skins fungerar bara med sims som man gör själv eller hur? det går väl inte att sätta en ny skin på en redan existerande sim....??
    Jag vet faktiskt inte... Min streaker Eric blev ju Ken-docka i alla fall, men jag har för mig att the Diva är anatomiskt "riktig".
    You can't take the sky from me.
  • Pink Rose

Tias tjej
    Beror lite på. Om du vill ha nya funktioner till spelet så köp ett expansions pack. Det går ju att ladda ned saker gratis annars, så som kläder och frisyrer etc. Jag skulle nog försöka ladda ned först, men problemet kan vara att vissa kläder eller saker kan vara omfärgade och kräver då en viss expansion för att fungera.

Flowergirl
    För att byta skins så måste man gå till "Gör en sim", annars så borde de ha gjort själva skinet som ett klädesplagg så man ska kunna köpa det och sätta på sig det när man vill, fast ha andra kläder om man vill också. Annars är det nog lite dumt gjort

• FlowerGirl

synd att man  inte kan byta skin på redan existerande sims... bläää... hoppas att nästa expation har mer roliga grejer förutom djur... alltså väder och sånt, hade varit kul med snör, regn m.m

• Pink Rose

Man får väl se vad den kommer innehålla. Skulle dock inte hoppas på för mycket

• FlowerGirl

nej... jag spelade inte sims 1 ... expanssionen med djur så jag vet inte hur det är... hoppas bara det blir kul och inte som ett barn till man måste passa

• FlowerGirl

Jag som hade lovat att jag inte skulle ladda ner mer.. nu har jag 600 MB... man kan ju inte låta bli.. får städa snart och slänga sakerna jag inte brukar använda i spelet

• Mamalicious

F.girl hihi då närmar du dig min nivå då 791 MB i downloadsmappen Jag tror jag har blivit nedladdningsgalen!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4