• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Trinity78

Wee! Jag har köpt Studentliv nu! Hoppas bara att killen på Tradera skickar det snabbt.

Reality is a bore
  • Trinity78

Hur gör man för att få restauranger på nån av de allmänna tomterna? Det är ju skittråkigt att det bara går att grilla saker. Finns det i Nattliv kanske?

Reality is a bore
  • EveLiten86

Jag tror att det är så att de yrken man kan välja på i datorn och tidningen väljs ut efter vilka färdigheter simmen har. Och om man har gått universitetet då, men vilken utbildning man valt spelar ingen större roll...

• FlowerGirl

man kan ju välja b land alla yrken.. det är bara att alla inte är tillgängliga varje dag.. det gäller att kolla i tidningen varje dag

• Pink Rose

Precis... utbildningen hjälper bara till om man vill till en speciell karriär, tex brottsling. Då innehåller det valet saker som gör att man blir lättare befordrad än om man tog ämnet fysik.
    Och alla jobb är inte tillgängliga varje dag, men om man har datorn så "sparas" de tills man kollar igen... Så om man inte har kollat på jobb i tre dagar så sparas jobben för de tre sista dagarna i datorn och på så sätt får man tillgång till mera jobb. Vet inte den exakta tiden de sparas, men nått åt det hållet.

• FlowerGirl

Jag behöver inte flytta min legacy familj... hade inte lagt märke att en sim som kom på besök hade fastnat i poolen---- det var därfor allt gick så sakta.. tog bort honom och nu fungerar allt som det ska

• Auris

Drunknade han inte då? Det brukar mina göra om de fastnar i poolen.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4