• Zabw

Ge bort kattungar - när??

Jag har tre kattungar som idag är 7 veckor och 3 dagar.

Man hör så mycket olika om när man kan ge bort dom, allt från 8 veckor till att jag nu hört att dom "måste" vara 12 veckor.

Dom har i flera veckor gått på lådan och ätit kattmat mm. Visst blir dom glada att se mamman, men är inte beroende av henne.

Jag skulle gärna vilja bli av med dom nu då dom skitar ner fruktansvärt när dom e så många och att jag måste stänga in dom i köket, annars är dom överallt, både högt och lågt.
    Två av dom är redan bestämda vart dom ska sen, medan en har ingen ny ägare.

Kan jag ge bort dom två nu och spara den andra tro? eller måste jag vänta flera veckor med att ge bort alla? jag vill verkligen bli av med dom så fort som möjligt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:48:20:
    TROR FOLK HAR MISSFÖRSTÅTT DENNA TRÅD TOTALT.

DET JAG VILLE VETA VAR NÄR MAN KAN GE BORT KATTUNGARNA EFTERSOM JAG HÖRT SÅ MYCKET OLIKA, NU HAR JAG FÅTT SVAR PÅ DET, 12 VECKOR, TACK FÖR DET.

MEN NU VERKAR DENNA TRÅDEN HANDLA MER OM HUR JAG SKA SKÖTA OCH UPPFOSTRA KATTERNA OSV OCH DET VAR INTE DET JAG VAR UTE EFTER VILKET JAG FÖRSÖKT FÖRKLARA MEN INGEN VERKAR LYSSNA.
    JAG VAR INTE UTE EFTER EN MASSA PREDIKNINGAR FRÅN FOLK SOM VERKAR TRO ATT DOM ÄR GUD PÅ ATT UPPFOSTRA KATTER OCH SÅNT, NI FÅR GÄRNA TYCKA ATT JAG GÖR FEL OSV MEN DET VAR INTE EN SÅN DISKUSSION JAG VAR UTE EFTER, BARA ETT ENKELT TAL, 12 VECKOR, OCH DET HAR JAG FÅTT.
    JAG SKÖTER KATTERNA, DOM MÅR JÄTTEBRA HÄR OCH FÅR DEN OMVÅRDNAD OCH KÄRLEK DOM BEHÖVER, JAG VILLE BARA VETA NÄR JAG KAN GE BORT DOM..

SÅ SNÄLLA SLUTA SKRIVA HÄR OK, JAG HAR FÅTT SVAR PÅ MIN FRÅGA SÅ NU SÄTTER VI PUNKT.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:48:32:

DET JAG VILLE VETA VAR NÄR MAN KAN GE BORT KATTUNGARNA EFTERSOM JAG HÖRT SÅ MYCKET OLIKA, NU HAR JAG FÅTT SVAR PÅ DET, 12 VECKOR, TACK FÖR DET.C

MEN NU VERKAR DENNA TRÅDEN HANDLA MER OM HUR JAG SKA SKÖTA OCH UPPFOSTRA KATTERNA OSV OCH DET VAR INTE DET JAG VAR UTE EFTER VILKET JAG FÖRSÖKT FÖRKLARA MEN INGEN VERKAR LYSSNA.
    JAG VAR INTE UTE EFTER EN MASSA PREDIKNINGAR FRÅN FOLK SOM VERKAR TRO ATT DOM ÄR GUD PÅ ATT UPPFOSTRA KATTER OCH SÅNT, NI FÅR GÄRNA TYCKA ATT JAG GÖR FEL OSV MEN DET VAR INTE EN SÅN DISKUSSION JAG VAR UTE EFTER, BARA ETT ENKELT TAL, 12 VECKOR, OCH DET HAR JAG FÅTT.
    JAG SKÖTER KATTERNA, DOM MÅR JÄTTEBRA HÄR OCH FÅR DEN OMVÅRDNAD OCH KÄRLEK DOM BEHÖVER, JAG VILLE BARA VETA NÄR JAG KAN GE BORT DOM..

SÅ SNÄLLA SLUTA SKRIVA HÄR OK, JAG HAR FÅTT SVAR PÅ MIN FRÅGA SÅ NU SÄTTER VI PUNKT.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:49:30:

DET JAG VILLE VETA VAR NÄR MAN KAN GE BORT KATTUNGARNA EFTERSOM JAG HÖRT SÅ MYCKET OLIKA, NU HAR JAG FÅTT SVAR PÅ DET, 12 VECKOR, TACK FÖR DET.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:52:53:
    Tror folk har missförstått denna tråd totalt.

Det jag ville veta var när man kan ge bort katterna eftersom jag hört så mycket olika, nu har jag fått svar på det, 12 veckor, tack för det.

Men nu verkar denna tråden handla mer om hur jag ska sköta och uppfostra katterna osv och det var inte det jag var ute efter vilket jag försökt förklara men ingen verkar lyssna.

Så snälla sluta skriva här OK, jag har fått svar på min fråga nu sätter vi punkt.

Det var inte meningen att det skulle bli någon diskussion över huvud taget...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:54:00:
    Sorry att det blev så många gånger på tilläggskommentaren..! det stog att det var nåt datafel så jag lyckades trycka flera gånger då jag inte troddde det funkade....

• Svar på tråden Ge bort kattungar - när??
  • Eliin

zabw: men varför väljer man då att INTE vaccinera sin bondkatt, men sin raskatt??

• Zabw

Eliin - Herregud ser du inte vad jag skrivit... det var inte ens meningen att det skulle bli en diskussion här så det är skit samma, jag ville bara ha svar på min fråga om veckorna och det har jag fått..

• Eliin

Zabw: det va inte menat mot dig.. men om du vill tolka det så så varsegod

• Zabw

Eliin - Nej det spelar ingen roll vem det var menat mot, men jag ville bara inte ha någon diskussion i denna tråd alltså.. meningen var bara att jag skulle få svar på min fråga och det fick jag direkt, men sen började tråden "balla ur" med massa andra saker liksom..

• Dundermamman

Vill bara önska dig lycka till med både kattungar och er egen bebis

PS:Har följt tråden och tycker det är jättetråkigt när en tråd "ballar" ur så här,förstå om du känner dig sårad av alla påhopp!DS.

• veronicaermanbriks

men tjena. här kan vi snacka om att det ballat ur!!!

för att svara på fråga som du redan fått svar på så har jag hört 8 veckor men 12 kan nog stämma!!!

lycka till och ta inte åt dig av att folk vill mucka :)

kram

• Zabw

Dundermamman - Tack så mycket

A det var inte alls meningen att uppröra massa folk över kattuppfostran å allt vad folk skrivit om, ville ju bara ha svar på en enkel fråga..

Har själv anmält tråden för att jag tyckte den ballat ur, gjorde det sent i går kväll, fick ett mail att dom mottagit anmälan men sen har jag inte hört nåt mer.
    Hur lång tid kan det ta innan man får svar på om dom tänker ta bort den eller inte? vet du?

• Zabw

veronicaermanbriks - Haha ja balla ur e bara förnamnet Å inte blev det bättre när jag lyckades skriva in tilläggskommentaren och den kom in 4 gånger *skratt*

• veronicaermanbriks

zabw: hahaha. nej nu har du verkligen fått fart på folket här...hahha
    trist bara när du ställde en sån enkel fråga som jag verkligen inte kan förstå kunde missuppfattas...hmmm :)

• Zabw

veronicaermanbriks - Fl är missuppfattningarnas centrum tror jag.. tyvärr.. många trådar som funkar men man ser många många som blir så här..
    Men nu har jag anmält tråden för att få bort den, gjorde det i går kväll, men har inte hört nåt, vet du hur lång tid det kan ta innan man får reda på om dom ska ta bort den eller inte?

Svar på tråden Ge bort kattungar - när??