• Zabw

Ge bort kattungar - när??

Jag har tre kattungar som idag är 7 veckor och 3 dagar.

Man hör så mycket olika om när man kan ge bort dom, allt från 8 veckor till att jag nu hört att dom "måste" vara 12 veckor.

Dom har i flera veckor gått på lådan och ätit kattmat mm. Visst blir dom glada att se mamman, men är inte beroende av henne.

Jag skulle gärna vilja bli av med dom nu då dom skitar ner fruktansvärt när dom e så många och att jag måste stänga in dom i köket, annars är dom överallt, både högt och lågt.
    Två av dom är redan bestämda vart dom ska sen, medan en har ingen ny ägare.

Kan jag ge bort dom två nu och spara den andra tro? eller måste jag vänta flera veckor med att ge bort alla? jag vill verkligen bli av med dom så fort som möjligt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:48:20:
    TROR FOLK HAR MISSFÖRSTÅTT DENNA TRÅD TOTALT.

DET JAG VILLE VETA VAR NÄR MAN KAN GE BORT KATTUNGARNA EFTERSOM JAG HÖRT SÅ MYCKET OLIKA, NU HAR JAG FÅTT SVAR PÅ DET, 12 VECKOR, TACK FÖR DET.

MEN NU VERKAR DENNA TRÅDEN HANDLA MER OM HUR JAG SKA SKÖTA OCH UPPFOSTRA KATTERNA OSV OCH DET VAR INTE DET JAG VAR UTE EFTER VILKET JAG FÖRSÖKT FÖRKLARA MEN INGEN VERKAR LYSSNA.
    JAG VAR INTE UTE EFTER EN MASSA PREDIKNINGAR FRÅN FOLK SOM VERKAR TRO ATT DOM ÄR GUD PÅ ATT UPPFOSTRA KATTER OCH SÅNT, NI FÅR GÄRNA TYCKA ATT JAG GÖR FEL OSV MEN DET VAR INTE EN SÅN DISKUSSION JAG VAR UTE EFTER, BARA ETT ENKELT TAL, 12 VECKOR, OCH DET HAR JAG FÅTT.
    JAG SKÖTER KATTERNA, DOM MÅR JÄTTEBRA HÄR OCH FÅR DEN OMVÅRDNAD OCH KÄRLEK DOM BEHÖVER, JAG VILLE BARA VETA NÄR JAG KAN GE BORT DOM..

SÅ SNÄLLA SLUTA SKRIVA HÄR OK, JAG HAR FÅTT SVAR PÅ MIN FRÅGA SÅ NU SÄTTER VI PUNKT.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:48:32:

DET JAG VILLE VETA VAR NÄR MAN KAN GE BORT KATTUNGARNA EFTERSOM JAG HÖRT SÅ MYCKET OLIKA, NU HAR JAG FÅTT SVAR PÅ DET, 12 VECKOR, TACK FÖR DET.C

MEN NU VERKAR DENNA TRÅDEN HANDLA MER OM HUR JAG SKA SKÖTA OCH UPPFOSTRA KATTERNA OSV OCH DET VAR INTE DET JAG VAR UTE EFTER VILKET JAG FÖRSÖKT FÖRKLARA MEN INGEN VERKAR LYSSNA.
    JAG VAR INTE UTE EFTER EN MASSA PREDIKNINGAR FRÅN FOLK SOM VERKAR TRO ATT DOM ÄR GUD PÅ ATT UPPFOSTRA KATTER OCH SÅNT, NI FÅR GÄRNA TYCKA ATT JAG GÖR FEL OSV MEN DET VAR INTE EN SÅN DISKUSSION JAG VAR UTE EFTER, BARA ETT ENKELT TAL, 12 VECKOR, OCH DET HAR JAG FÅTT.
    JAG SKÖTER KATTERNA, DOM MÅR JÄTTEBRA HÄR OCH FÅR DEN OMVÅRDNAD OCH KÄRLEK DOM BEHÖVER, JAG VILLE BARA VETA NÄR JAG KAN GE BORT DOM..

SÅ SNÄLLA SLUTA SKRIVA HÄR OK, JAG HAR FÅTT SVAR PÅ MIN FRÅGA SÅ NU SÄTTER VI PUNKT.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:49:30:

DET JAG VILLE VETA VAR NÄR MAN KAN GE BORT KATTUNGARNA EFTERSOM JAG HÖRT SÅ MYCKET OLIKA, NU HAR JAG FÅTT SVAR PÅ DET, 12 VECKOR, TACK FÖR DET.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:52:53:
    Tror folk har missförstått denna tråd totalt.

Det jag ville veta var när man kan ge bort katterna eftersom jag hört så mycket olika, nu har jag fått svar på det, 12 veckor, tack för det.

Men nu verkar denna tråden handla mer om hur jag ska sköta och uppfostra katterna osv och det var inte det jag var ute efter vilket jag försökt förklara men ingen verkar lyssna.

Så snälla sluta skriva här OK, jag har fått svar på min fråga nu sätter vi punkt.

Det var inte meningen att det skulle bli någon diskussion över huvud taget...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 10:54:00:
    Sorry att det blev så många gånger på tilläggskommentaren..! det stog att det var nåt datafel så jag lyckades trycka flera gånger då jag inte troddde det funkade....

• Svar på tråden Ge bort kattungar - när??
  • Majsan70

Esterella

Läs ovanstående text...NEJ kattungar skall helst vara 13 veckor anligt sveraks nya regler eller 10 veckor hos IDP om inte de ändrat de med. Jag tror dock mer på Sveraks rekomendationer.

• Kenzie

veronicaermanbriks:
    Jag kommenterade inte TS trådstart utan ett annat inlägg. Jag förstod bara inte varför TS ansåg att en katt för flera tusen skulle vara vaccinerad men att en bondkatt för 50 kr inte behövde vara det. Det var det jag tyckte var konstigt.

Läste nu TS tilläggskommentar och respekterar att hon ej vill fortsätta diskussionen.

• veronicaermanbriks

kenzie: okej...gick inte tillbaka utan såg bara det...f´låt :)

• Ayla

12 veckor får mina lämna hemmet.

• Zabw

Kenzie - Du skriver "Tycker att man får räkna med att folk reagerar när man har en märklig inställning till sina djur."
    Snälla svara mig på den frågan vad i min trådstart som tyder på detta?? Enda jag frågade var när jag kunde göra mig av med dom, en så enkel fråga så.....!

Och föressten skrev jag att det TYVÄRR var så att folk valde att inte vaccinera sina 50 kronorskatter men gör det med dyrare.. och att jag inte vet varför.
    Snälla du läs lite bättre ok... jag skrev samtidigt att jag inte tyckte det var nån skillnad på om jag köpt en katt för 50 kr eller 5000 kr så tyckte jag dom var lika mycket värda..
    Men jag tror bara du läser det du vill att det ska stå så du får jiddra.. sorry men det verkar så...

veronicaermanbriks - tur för att nån förstår iaf Nä dom ville inte ta bort tråden, så det får väl fortsätta tjafsas vidare här..
    Folk får tycka vad dom vill, att jag är världens hemskaste matte eller va f*n som helst, men det var liksom inte en sån diskussion jag var ute efter.. hur man ska sköta djuren, utan bara när dom är mogna att lämna hemmet..

• Zabw

och än en gång. skit samma hur alla sköter katterna eller hur andra vill att alla andra ska sköta sina katter.

jag ville iiiiiiiinte ha nån diskussion här överhuvudtaget utan bara ha svar på min fråga ok!!

• Yollis

TS, jag ser att du fått svar på din fråga, nämligen att kattungar kan flytta vid 12 veckors ålder. Jag rekomenderar dig att vaccinera dom innan och ta den kostnaden för kattungarna av "köparen" sen.

/ Yollis v.37 - det blir en tjej! *längtar*
  • Yollis

Är själv kattuppfödare Lycka till med försäljningen.

• Yollis

(om du har fler frågor kan du messa mig privat!)

• Meli

V 12, många katungar som lämnas för tidigt får problem som vuxna.

Svar på tråden Ge bort kattungar - när??