Eurovision Song Contest-tråden!!
Vinner Carola?
Gräsligaste outfiten?
Tjusigaste outfiten?
Tabbarna och misstagen.
Sjunger någon falskt?
Låt tankarna flöda!
Jag nynnar på vinnarlåten hela tiden jag.
Så jag gillar den kanske lite grann iaf. ![]()
Vill höra Islands bidrag på radion, men icke...
"Melodifestivalen har ALLTID handlat om schlager och kommer för oss trogna fans alltid handla om schlager DÄRFÖR är besvikelsen STOR när en jävla hårdrocks låt går och vinner..."
Ha! Jag är en trogen fan av tävlingen, men för mig handlar det definitivt inte om schlager längre. Och för tävlingens skull tycker jag det är bra att det är olika musikstilar som vinner och tävlar.
En sak om man älskar schlager, det är helt OK. Det gör jag också. Men en helt annan sak att liksom kräva att bara schlagers ska vinna.... Vill man ha schlager som krav får man väl ha en egen tävling
Numera är det väl än meloditävling och inte en schlagertävling eller..?
Hela min släkt är riktiga hardcorefans sedan urminnes tider och det där med schlager har vi lämnat bakom oss för länge sen. Det heter Eurovision SONG contest, schlagern nämns inte nånstans.
Bäst låt vinner förhoppningsvis, och i år blev det så!
Heja Lordi!!!!!!!!!!!!!
nelly, yepp det har inte varit en schlagertävling ens i Sverige på många år
Men en del surar fortfarande över att alla som vinner inte är schlagers
mejram: vad är det med den länken?
Jippiiii...Tänk att vi VANN!! Otroligt underbart!!
Ja trodde inte mina ögon när röstningen kom igång!
Det är så många olika trådar om det här så jag blir helt snurrig *s*
Men det är lika lustigt varje år att så många inte kan fatta att smaken är olika. Hey, annars hade vi inte behövt rösta ö h t!
Det antas att röstade man på Finland så tycker man inte låten är bra men röstade bara för att de var coola. Det antas att röstade man på Danmark om man bor i Sverige så var det bara för att det var ett grannland. Det antas att röstade man på Ryssland gjorde man det för att killen var söt, inte för att låten var bra. Osv... Hey! Smaken är olika!