Eurovision Song Contest-tråden!!
Vinner Carola?
Gräsligaste outfiten?
Tjusigaste outfiten?
Tabbarna och misstagen.
Sjunger någon falskt?
Låt tankarna flöda!
Personligen så tycker jag att Liyuaen var ett av dem sämsta länderna. Blev mycket chockad när dem fick sån hög placering.
Litauen heter det ju såklart
Jag höll på Ryssland. Jag tyckte den var bäst.Finnarna vann nog mest på utstyrseln skulle jag tro, för låten sög.
Haha, detta år va riktigt udda. Silvia Nigth va ju tuff, och de verkade inte som att hon va seriös för fem öre, We are the winners va ju roliga med, de kunde få vinna, men jag tycker de va grymt tufft att finland vann me sin udda låt, som inte passa in! Men låten tycker jag var bgra, och de ser så läskiga ut..
Tazmania
Det tror jag knappast att det bero på klädseln och maskerna. Tror du verkligen att så många länder skulle ge dem så mycket poäng enbart på kläderna?? Sen är det väl ingen modevisning heller. Man röstar ju på låten. Eller har jag missat nåt?
Sen tycker jag att dte är skönt och kul att nån annan typ av låt kan vinna istället för dem andra tradionella låtarna som det alltid har varit innan.
Ingen mer som tyckte illa om omröstningen?? Är det inte folket som ska rösta? Då ska det väl inte spela någon roll var man bor. Spärrar för att inte kunna rösta på sitt eget land går ju att lägga in i alla fall.
"On the day of Rockoning
It's who dares, wins
You will see the jokers
soon'll be the new kings" - Hard rock hallelulja, Lordi
En del av texten, till låten. Läs igenom, tänk igenom... dom har så himmla rätt. Den som vågar vinner, Carola hade ingen chans pga av att hennes låt lät som alla andra typiska shlager låtar. Råger pontare försöker göra precis som lordi, men han har valt indianrytmer, och pajaskostym. Det funkade helt enkelt inte lika bra.
Jag är själv ett stort hårdrocksfan. Jag röstade 12 gånger, jag vet att dom flesta hårdrockare röstade nog minst en gång. I hela europa, det finns ingen och jag menar ingen falang innom musiken som håller ihop så bra som hårdrocken. Hårdrockens skivförsäljning påverkas inte nämnvärt av nedladdning, därför att rockers vill ha skivan i hyllan. Hur coolt är det med brända skivor i hyllan, om man går omkring i skinnbyxor och jackor året runt med nitar och diverse attaraljer. Hur som helst fattade jag när dom tog sig vidare från semi-n att dom skulle nog vinna så vida inte ryssländerna nollade finland. Hårdrocken är ingen jätteindustri, men billjoner i promotionturneer osv, utan Hårdrocken lever på sina fans. Det finns hur många band som helst som spelar för logi och en back öl. Skulle carola göra det ? Knappast.
Till dom upprörda kristna idioterna har jag bara en sak ätt säga.
Lär er engelska, och behandla andra som ni själv vill bli behandlad. Inte har vi ateister krävt carolas avgång bara för att hon är kristen. Inte tycker jag om att höra hennes skitsnack men jag bryr mig inte direkt om vad hon säger heller.
Lordi är inte satanister, eller djävlar eller demoner. Dom är maskerade finnar med kristna medlemmar i bandet... känn på den vet ja.
Tyckte faktiskt att det var rätt skönt att omröstningen inte pågick i flera timmar... *zzz* Spänningen försvann ju lite iofs men annars tycker jag att det var bra.
Ang klädseln tror jag faktiskt att det har stor betydelse. Även framförandet i helhet. Varför är det annars så många som klär upp sig till tänderna (och även fixar tänderna..
)... Annars vore det ju bättre att bara stå rakt upp och ner och sjunga sin låt och alla hade samma kläder "typ Esc-uniform"m
Låten var ju värdelös .
Hade vi skickat vårat rockbidrag som fanns med i deltävlingen (som var betydligt mycket bättre låt )så hade den ej heller vunnit för de flesta som röstade röstade på att de såg häftiga ut. Det är min teori.
Men jag tycker ju även att fel låt vann i den svenska uttagningen.
Visserligen är ju Carola en bra artist men låten dålig. Jag är förvånad att den komm så på en så bra placeringi finalen.
Låten påminner för mycket om fångad av en stormvind.
Enda fördelen med att Lordi hade såna kläder är ju att man lättare kommer ihåg dem. Alla andra glömmer man bara för att dem klär sig likadant, dvs. inga kläder alls. Men jag är ju helt säker på att dem vann p.ga sin låt och inget annat.
För som jag skrev innan så hade dem en bra låt och det var ju väldigt många länder som röstade på dem. Och dem hade dem inte gjort enbart för kläderna.