• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • Jennie med ie

Och så mycket bitterhet det finns, herrejösses. Visst, för många är tävlingen stor och viktig, och jag tycker absolut att allt ska gå rätt till osv.. Men en del verkar ta det på liiiiiiiiite för stort allvar att en som de inte gillade vann. Att smaken är olika, och ska så vara, verkar tappas bort nånstanns.

Jag tyckte fel låt vann den svenska finalen. Tveklöst. Och drar mig inte för att säga det, och säga varför Man måste inte gilla Carola. Man måste inte gilla sitt eget bidrag. Men jag har liksom inga problem att acceptera att den helt enkelt fick flest poäng och därför vann, så är det, och inga problem att förstå att bara för att jag tycker låten är ganska värdelös så är det inget konstigt att andra tycker den är bra.

• Jennie med ie

Sen tycker jag det är helt OK att inte delta i den stora festen med segrarna, det måste få vara frivilligt. Men det känns som att Carola nobbade den av fel anledning. OK om de som vunnit betett sig illa eller om nåt inte gått rätt till osv.... eller om man vill fira/sörja ensamma i vilket fall som helst.. Men här känns det som att hon dels var aldeles för säker på att vinna, och dels för att det helt enkelt var en låt hon inte gillade som vann och det tycker jag är en fjantig anledning.

• Malin och Micke

håller med Jennie med ie.

jag skulle vilja påstå att schlager är någonting som slår i flera länder och inte en musikstil. i år var det hiphop, pop, hårdrock och någon blandning av folkmusik/pop. man skriver att "fel låt vann" och "schlagern är förstörd" och saker.. läste igår på aftonbladet att många blev upprörda över att Lordi vann och att schlagern är förstörd pga det. vilket bidrag skulle ha vunnit då? vilket bidrag var mer schlager? ryssland med gullgossen i linne och trasiga jeans som frenetiskt höll på uppe på ett piano? england med tjejer utklädda till ungar med en hiphop dude? tyskland med sitt bidrag som taget ur en cowboyfilm? jag gillade de flesta bidrag och gillade Lordi bäst! klart att dom var värda segern! dom kanske mer än andra. herregud ett rockband har vunnit melodifestivalen!! det är ju fantastiskt!!

• Mamma Mio

Silvia night rules!!!!!!

Congratulations I have arrived!

• Mamma Mio

Heavy clouds, no rain
    And every move causes pain
    Ready kiss, but no love
    I feel I?m torn in half
    Ardent look, but no heat
    It?s not you really need
    Baby, now it has happened with us
    We are dancing on broken glass
    Can?t stand no more -

Never, never let you go
    You are the one I?m searching for
    Flesh of my flesh, bone of my bone
    Love?s carving it in the stone
    Never, never let you go
    Return the days we had before
    Soul of my soul, blood of my blood
    Love?s carving it in my heart

Gentle words, no aim
    It seems we?re playing a game
    Easy smile, but no fun
    Sweet music for no one
    Close embrace, but no more
    Cold Champagne we forgot to pour
    Baby now it has happened with us
    We are dancing on broken glass
    Can?t stand no more -

Texten...visst är den fin! Och så knixar han så tjusigt med benen

• Maijlo

Hehe, tänk att Finland vann! Jag skrattar ihjäl mig!

• marina81

Mamma Mio

Kan inte annat än o hålla med dig! Kolla in min pres. förresten!

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!