• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • dessan59

åke vilse

Carola är en hemsk o falsk människa, så känner jag spontant. jag tycker så illa om denna människa för att hon har en falsk o påklistrad framtoning.mitt i den där gudfruktiga attityden så tror jag mig hitta en ytlig konstlad diva. det finns ingen mjukhet eller eller en uppriktighet i henne. men tyvärr så finns det så många andra som har "köpt" hela paketet.

• Vårsolen

Jag måste få säga att jag inte tyckte det var så många låtar som var ens nära bra, men hallå Belgien??
    Dom var ju faktiskt BRA!Varför kom dom inte med då?
    Ja det är väl bara att inse att alla tycker olika...

• SpecialK

fniss, för att jag röstade på dem.. tyckte det kändes som en perfekt "pisstake" på ESC. Jag älskar ESC, men den har blivit så... konstig, tyckte Litauen symboliserade att faktiskt vilken låt som helst kan komma med Skrattande

• Sarasnaran
    Åke Vilse - Huvudet på spiken-upplevelse för mig, det du skrev!
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • ElleEsse

Jag som hejjade så på Slovenien   =((

Welcome to the Xander zone!
  • Kanelflicka

Jag kan försöka förklara varför man valde "pisstake" enligt (SpecialK) låt i Litauen. Dagens ESC handlar inte om att ha bästa vokal och kompositionkvalité. Snarare handlar den om att man ska göra "rätt" istället för att göra "bra". En klok (i mina ögon)kommentator har sagt att under 50 år ESC från att vara en
    blygsam tävling förvandlats till ett gigantiskt evenemang. Pengar i Eurovision jobbar för alla möjliga syften: nationaltelevision, teleoperatörer, sexuella minoriteter, ländernas image och kamp mellan länderna. Pengar jobbar för alla möjliga syften utom det ursprungliga: att propagera bästa nationella låtar.

Därför är det inte konstigt i mina ögon att vissa länder väljer helt annan väg och skrattar samt ironiserar.

• SpecialK

tack Kanelflicka :) Skönt med en höger "röst" istället för en höger arm Glad

• LiMaLe

Var det bara jag som tyckte att Sandta Oxenryd´s 'hålla-handen-på -höften-a´la-Charlotteperelli'koreografi var PINSAM? Tyckte hela hennes nummer kändes uttjatat.

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!