Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

jordgubben - Vad härligt det låter!! Skickar en liten kram till Josefina med!!

• eio

stumpan - Häftigt att bebben är fixerad!!

• eio

Hej på er.

jordgubben - Åh, så söt hon är!!

vera - Låter underbart att bara amma en gång per natt!

Jag har återigen varit inne på förlossningen en sväng, åkte in igår vid 5 tiden på morgonen med riktigt smärtsamma värkar som kom med 4 min mellanrum. Men det visar sig vara sk "pinvärkar" dvs värkar som gör ont men inte gör någon nytta i förlossningsarbetet. Fick en dos petidin och en dos bricanyl och sen ligga kvar hela dagen för övervakning och sen på kvällen så bad jag om att få åka hem. Ligger mycket hellre hemma och har förvärkar än där inne. Det avtog senare och nu är det "bara" vanliga sd igen.
    Däremot...så fort jag kom hem så går slemproppen!!! Det måste ha varit det för det var en lite brunaktig/blodblandad slemklump. (ursäkta beskrivningen)  Så nu antar jag att jag ännu mer än innan går och väntar på att förlossningen ska sätta igång på riktigt.

Imorse blev jag väckt av maken och Eric med kaffe på sängen, skönsång  och paket!! Min födelsedag idag , hade tänkt äta på restaurang ikväll, vi får väl se hur det blir med den saken, vet inte om jag vågar ge mig iväg någonstans.

eio v35+0
  • eio

Tack för alla grattis!

tate - Med sonen gick slemproppen ca en vecka innan han föddes. Så nog är det ett tecken på att något är på g. Fast det kan ju dröja förstås. Du har nog rätt, ska kanske ta lite hämtmat istället.

blekingetösen och stumpan - Precis så tänkte jag också Vill gärna att den ska få ha en egen födelsedag.

• eio

Ja, det känns som att man har en tickande bomb i magen vet inte riktigt när den kommer att smälla av liksom!!

jonah - Hur lång tid efter att slemmisen gick föddes han??

tate - Ska försöka rapportera om det händer nåt.

• eio

stumpan - Nåja, vi får väl se....den kan ju bestämma sig för att jäklas lite till och titta ut i v42+0 eller så!!
     Jag lider med dig....har ju också så av och till. Imorse vaknade jag vid 6 tiden och låg vaken pga just sån "mensvärk", riktigt jobbigt är det.

• eio

Tack för alla grattis!!! Vad goa ni är

jonah - Jag har också den hemladdad....så jag sällar mig till skaran ärliga skurkar

• eio

stumpan - Jag minns inte alls tyvärr, var ju ändå 5 år sen vi köpte vår. Det enda jag kommer ihåg är att om något går galet kan man lämna tillbaka vagnen och få pengarna tillbaka.

• eio

Nu har vi bestämt att det får bli hämtmat från Taverna Santorini ikväll, mmm älskar grekisk mat!!

• eio

ylle - Jajemen, om man går in på deras hemsida, tror den heter tavernasantorini.nu, så kan man se deras meny för take away. Jättegott!!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3