Inlägg från: mira |Visa alla inlägg
  • mira

Bebis i Blekinge 3

här öser det ju ner och är riktigt "kallt" idag så man behöver inte fundera så mkt på bad. annars vet jag inte - vore en tråkig sommar utan att ha badat. men nojig som man är kollar man väl lite extra först efter oläkta sår om man nu sticker till badet.

• mira

antagligen inte så svårt att sy till egna lakan. tänkte göra det först men sen blev det att vi köpte i Ullared. Det svåra i så fall är nog att klippa riktigt rakt... men har man ett att mäta på så. symaskinen här används till enklare saker som att laga kläder och sy lite gardiner/kuddar osv. den är lite gammal men den funkar ju - hade gärna köpt en ny men de kostar ju en slant - vill ha en av bra kvalitet i så fall för jag kör en gammal singer nu.

har du nåt lakan du vill sy till då stumpan?

• mira

var förresten 1/2 priset på alla reakläder på lindex igår. fanns en del på barnavdelningen. vuxenavdelningen var samma gamla vanliga som varit ett bra tag nu kändes det som.

nån som vet om Lindex i Ronneby har slutat med mammakläder?

• mira

hm... och inte i stan i karlskrona. hur är det med amiralen? tycker det är synd att de ska minska sortimentet, det verkar ju gå bra för dem annars här i ronneby. var ett lyft när de startade här - för innan hade vi ju ingen större klädaffär. nu finns både dressman och lindex.

• mira

idag i blt skrev det om det igen - tydligen någon som badata utanför saltö - slått i tån och blivit smittat i såret hon fick i vattnet.

och den finns visst både i söt och saltvatten ändå - vilket de inte sa först.

känns ju inte så skoj precis.

• mira

ja det känns ju lite så... innan har de ju sagt om man inte har sår.. men man kan ju också skada sig i vattnet. älskar ju att bada. ser iofs inte ut att bli så jättevarmt resten av veckan. hoppas Ronneby hinner ta prover och hittar att de inte har några bakterier i härstorpssjön eller nåt till nästa vecka så man kan bada där utan att oroa sig.

• mira

iofs inte - men är det varmt kan man ju alltid spola upp lite vatten i barnpoolen iaf. lite trångt för mig dock.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3