Inlägg från: mira |Visa alla inlägg
  • mira

Bebis i Blekinge 3

har du kollat överskottsbolaget? ikea har annars men det är ju en bit att åka dit. har precis för mig nämligen att jag sett badbalja här på öb i ronneby - vid de andra plastsakerna som t ex tvättkorgar och sånt står den i så fall.

• mira

fast jag kan få halsbränna även när jag inte ätit nåt...

tänkte om du har spår av magsjuka och halsbränna - har du testat vanliga riskex? tyckte jag hjälpte lite mot halsbrännan förra gången jag var gravid - den jag fick mellan måltiderna.

• mira

jordgubben: inga bilder på josefina än? nyfiken på att se underverket!

• mira

man kollar alla nyfödda bebisars höfter - för att finna om det är någon som har höftledsluxation. man gör det med ultraljud.

• mira

aha okej blekingetösen. läkaren känner lite innan bebisen lämnar bb. men själva ultraljudet åker man dit och gör senare.

• mira

är det sagt när på söndag fikat i lönnemåla är? är det många som kommer åka dit?

• mira

jag hade inget förlossningsbrev... bara korta anteckningar i journalen - fast var väl ungefär som att jag tar det som det kommer. nästa gång... undrar om man kan skriva om bbvistelsen - hur eller om man vill ha hjälp med amning eller så - det var jag inte nöjd med förra gången.

• mira

jag var så säker på vissa saker.. som att jag skulle vilja gå och röra på mig mkt. när jag väl var där och födde ville jag inte alls det. man kan bara gissa hur man kommer reagera när man väl är i den situationen. badet var bra dock.. fram tills att värkarna blev för intensiva då ville jag bara ifrån det varma vattnet.

• mira

ja, så känner inte folk att de inte passar pga av titeln. jag tycker vi ska ha en blekingetråd för prat. plus en tråd för själva listan - med bf, bebisar, barn - för annars försvinner själva listan.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3