• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Lilou > Åh! Stackare! Låter hemskt med din rygg!
    Konstaterade han nu att du har fibromyalgi?? Då är ni typ 3 st i tråden!
    Eller hade du ngt liknande också Snutti?
    Hoppas du hittar några snygga leggings!

Nu ska jag kolla vad vi ska laga för mat!

Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Lilou: Näe, det var inge skoj att höra. Fibromyalgi låter verkligen inge vidare alls...... och ja...förstår att du känner dig som en överkokt grönsak.
    Har haft hand om en boende på mitt jobb när denne var manisk så jag har ju sett och upplevt en sån period som åskådare.
    Hoppas att du slipper fler episoder
    Hihi, ja 80 talet är tillbaka på allvar bara jag slipper ballongkjolarna så är resten ganska ok . Hoppas att ni får det skoj ikväll

...Minna har blivit biten av min mammas hund idag...
    Det var helt oprovocerat, Minna gjorde ingenting.....
    Hon skrämde honom inte och han såg att hon kom och hon rörde honom inte...
    Jag fattar inte vad som hände, inte min mamma heller.
    Hunden har mamma haft i ett par veckor och den har inte visat nå aggressiva tendenser alls och den förra ägaren har barn och har aldrig gjort nå liknande..
    Minna blev rädd som bara den, jag med för den delen.
    Vi grät nog allihop ett tag där.
    Minna är iaf ok, det blev tre sår på näsan och en fläskläpp.
    Läkaren sa att det skulle läka fint, vi skulle bara höra av oss om det blir infekterat.
    Jag litar iaf inte på den hunden nå mer!!!
    Jag hade förstått det om Minna gjort ngt men inte när det hände oprovocerat.

Skriver mer ikväll om jag hinner.

på er alla!!!

• Minna

Men oj krik! Fy så otäckt! TUR att det inte blev någon allvarlig skada... åh fy, jag ryser bara jag tänker på det....
    Shit..

Åh Lilou, har du OCKSÅ fibromyalgi! Jag lider verkligen med dig. Det är INTE kul, vännen.

Nu hinner jag inte skriva mer, men återkommer nog ikväll.
    Bai!

• Lilou

Hej

Ja, han konstaterade att det var fibromyalgi...men var aven orolig for ryggrad & korsbenet. Jeje.

Har nu alldeles for lagt blodtryck...maste ta ytterligare en medicin for det. Plus att jag maste ta mera for det maniska. Blev ganska vild idag. Inte sa kul. Men Ida sag aldrig, jag gomde mig. Hon far ABSOLUT inte se sin mamma sa har. Usch, jag bara grater & grater. AR verkligen varldens hemskaste mamma. Orkar inte leka, kan inte laga mat eller ngt. Tack och lov far jag ju hjalp, men JAG borde gora allt detta. Jaja.

Vet inte om jag orkar ikvall. Ska iaf ta mig till restauranten...sedan far jag se hur jag mar. Maste ju oka dosen, sa jag kommer vara annu mera kokt gronsak Min kompis (Idas gudmor) ska folja med oss hem aven om jag inte ens kanske orkar vara dar...hon ar sa sot, vill hjalpa mig. Skulle ju eg. ha akt till svarisarna imorgon, men jag orkar inte + att jag kanske sparar ur, och vill inte det framfor Ida och orkar inte forklara mig hela tiden for svarmor. Kanner mig alldeles for sarbar.
    Men karln vill inte lamna mig ensam hemma (far inte vara ensam heller anda for psykiatrikern), sa han kanske aker iaf nu nar min kompis kommer att vara har. Fast han ar valdigt orolig for att lamna mig.
    Stackarn, han jobbar idag oxo
    Men han ar helt UNDERBAR dessa dagar. Tar hand om mig och ar jattesnall. Fixar fruksot at mig, gar upp med Ida, ger henne frukost, byter om, borstar tanderna pa henne osv...jag klarar det inte ju Sedan kommer pappa och fixar under dagen. Jag bara flyter omkring...ater lite, forsoker lasa (men fattar inte sa mycket - ar for forvirrad) och sover mest.

Nej, ska forsoka duscha.

pa er och ni ar sa sota & underbara...forlat att det inte blir nagra pers. halsn. ...

• Lilou

Men GUD Krik jag kom pa nu *skams* Generad

Fy FASEN vad laskigt!!!!!!!!!!!! *kramar om*

• Phantera

Krik > Men STACKARS Minna!! Nej, hundar ska man aldrig lita på. Även om de aldrig har bitit ngn tidigare. Hoppas hon inte blir hundrädd nu bara!

Lilou > Usch. Vad jobbigt att inte kunna ta hand om sitt barn själv....förstår att du känner dig hemsk som mamma. MEN det är du inte. Du gör det bästa du kan, sen tar ju morfar o papp hanf om henne oxå, hon behöver ju dem med. Du är ju inte sån här hela tiden. Hoppas du blir bättre snart igen! *styrkekramar*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Danielas första tand kikade fram igår...äntligen! Snart kommer väl nr 2...de brukar ju nästan alltid "komma i par"!

Nu är Magnus på kräftskiva...får väl se när han kommer hem den här gången...

Nästa vecka jobbar han EM mån-ons...sen på torsdag är han borta från 8-20...kurs. Sen jobbar han 5.30-14 på fredag...och 6.18 lö-sö. Bläää! Jobbig vecka. På torsdag ska Denise till ögonläkaren. Har tyckt ett tag att hon skelar...(vissa säger ballögd??) Jag gjorde ju det när jag var liten, haft glasögon osv. Var nästan blind på vänsteröga ett tag. Men jag har tränat upp det så nu ser jag bättre än de flesta!
    Aja...får se vad ögonläkaren säger...Ska se om "farmor" kan vara barnvakt då...åt Daniela. Vill inte behöva ta med henne...det är dessutom hennes sovtid då...

Nu plingade klockan...browniesarna är färdiga. Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • MalinI

Gäsp...

Man hinner ju inget längre Men just nu så duschar de stora med pappa och Cim sover.
    Natten har dock varit ganska bra i natt. La mig vid elva, Anders matade cim med mjölk som jag hade pumpat ut vid tolv. Sen sov han till fem. Nelly vaknade till vid 3 och gick och kissade. Lucas vaknade 6... Han har börjat med konstiga tider. De som har sovit till 9 förrut om vi inte har varit tvugna att gå i väg på morgonen.

Läskigt med Minna krik

Lilou, Du är ingen dålig mamma... Jag förstår att du känner dig som det. Men jag lovar. Vi alla mammor här känner det i bland. Ingen av oss är det. Du försöker ju så gott du kan. Du tar läkarkontakten när du behöver, din pappa och karl hjälper dig. Du är bäst gumman Kyss

Nu har de duschat klart. Sängdags nu för våra stora barn. Blivit lite sent i dag. Vi var ute och gick en prommis lite sent i dag. Vi brukar försöka komma i väg senast kl sex, men i dag åt vi fortfarande. Men de är trötta nu när de är nästan 1 timma sen i säng.

• Minna

Åh Lilou lilla gumman, du ska se att du blir bättre snart.
    Du är ju så sjukt duktig som klarar dig igenom allt detta!
    *kramar om*

Phant-- jasså, hon skelar, har jag inte tänkt på.
    Hoppas det inte är något då. Tror du man kan ärva sådant?

Fy vad jag är trött.
    Mjäff!

Yael-- Näe Joel har inte varit så intresserad av att cykla nej.. Fast han brukar visserligen låna Lovas trehjuling när han är här.
    Lova är ju fullständigt tokig i att cykla! Åh så glad hon har varit idag över sin cykel.
    Och fy så vi skämmer bort henne! Haha!
    Hon fyller ju inte ens år...

Just det Phant, du undrade vart jag hade köpt allt vårat fina duplo.
    Jag har nog samlat på mig när jag sett nåt fint/billigt, t.ex från coop forum (cykeln köpt där med).
    Och sagoland, tror dom samarbetar med babyproffsen, så det finns kanske inte hos er?

• Phantera

Malin > Så mysigt det låter! Nästan så man blir sugen på en till...eller inte...får ju ingen direkt sömn nu...hur skulle det bli med tre?? INGEN sömN? Nä...plus att vi har varken tid, plats eller råd för en till. Eller ja...vi "ska" bara ha två. Det blir så lagom så! Hur går det med amningen? För visst har väl Lucas och Nelly fått flaska? Eller var det när de blev äldre? *glömsk*
    Skönt att vara av med magen då? Eller ja..."det mesta"...tar ju ett tag innan den försvinner...OM den försvinner...haha...Jag har lite mage kvar..."pluffs"...blääääää! Men you know what I meaaaan!
    Hoppas ni får sova relativt "ostört" inatt!

Minna > Coop Forum...finns kanske i Avesta...ligger ngt COOP. Vet dock inte om det är Konsum eller Forum...
    Men vi ska titta här i stan först efter en cykel. Denise är nog som Lova...galen i cyklar!
    Hon försöker klättra upp på cyklarna utanför dagis ibland.
    Och du kommer väl ihåg när vi var hos dig? Hon tänkte klättra upp på en vuxen cykel hos ngn granne där uppe "brevid sandlådan"??
    Babyproffsen...finns i Västerås...men den är rätt rörig. Tror inte de har så mkt leksaker där...mest grejjer för bebisar. Bilstol, vagn, säng, lite kläder...men inte mkt sånt...
    AJa...vi hittar väl ngt någonstans! Tack för info!
    Hur är det annars...? Några gravsymptom? Trött? Illamående fortfarande?
    Har du berättat för alla i familjen? Föräldrar och syskon alltså?

Nu ska jag titta lite på TV...
    Får se om jag återkommer eller om jg ska försöka hamna i säng tidigt...

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10