• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Krikelina

Åter från bvc.
    Lite nuffror dårå; Jonna väger nu 8160g och är 69cm lång "hattmåttet" var 43,2cm.
    Min lilla kicka är en stadig tösabit .

Har börjat med rengöringen här hemma men är långt ifrån klar...
    Min mamma är här och hjälper mig men just nu sussar hon och Minna .
    Mamma la Minna så att jag kunde åka till bvc direkt när vägningen började.
    Det var ingen kö alls, bara att gå in *skönt*.

Just ja..har börjat så smått med grötsmakisar till Jonna ju och igår så var det ingen hejd på ungen hon åt nästan en halv deciliter ....
    Hon har gått från 1-2 tsk till en halv dl på 1dag!!
    Trodde nästan att hon skulle få ont i magen men inte Jonna inte .

• Krikelina

Just ja..Jonna blir 5 månader imorgon

• MalinI

Hemma

Återkommer sen med mer info och bilder.

• Phantera

Weeee...vad skönt att de får komma hem.
    Håller med er övriga.
    Med tanke på att barnets hjärtljud varit strax under 200 också trodde jag nog de skulle "ta ut"/sätta igång  tidigare faxxt!!
    Jag hade nog varit hypernervös för barnets hälsa annars...men man är väl för "feg"...jag skulle nog inte krävt ngt. Men SKULLE jag hamna i den sitsen ska jag nog se till att ha lite djävlar anamma i mig...nu när man ser hur det kan gå.. (Även om det verkar vara bra med den lille).
    Fast jag ska ju inte ha fler barn!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Phant: Jag har fått lära mig att man aldrig ska säga aldrig
    Jag skulle t.ex. aldrig gifta mig...se hur det gick, haha!!

• Phantera

Ojojoj! Jonna är ju nästan större än Daniela!
    Daniela är lite längre bara...annars är hon större...!!

Händer inte så mkt här...

Igår var vi ute i stallet. Magnus skulle hjälpa sin mamma att borra och skruva upp en sadel"hylla"...
    Denise satt på hästen en sväng...
    Jag köpte en trisslott för...250 kr!!! En sån där stor som de har på TV. Men det var ingen vinst på! När är det miiiiin tuuuuuur?

Badade/duschade med de små.
    Sen var det ju Idol och DH!

I måndags storhandlade vi, det var typ tomt i frysen! Men nu är det fullt!

Har beställt tid för klippning och färgning/toning/slingning nu. Fick i födelsedagspresent av mam o pap. Eller ja..pengar till det. Så jag får det riktigt gjort!
    Hoppas de kan fixa till min hårfärg!!
    Men det var fullt nu några veckor frammot...men den 14e så! Passar bra...innan man fyller år och "ska ha kalas" och sånt!

Igår kom Denises kläder från H&M...
    Hade beställt lite bra dagiskläder. De hade bra pris på mjukisbyxor och sånt. Köpte även en väldigt tjusig regnhatt. Istället för de vanliga tråkiga sydvästarna som finns så tog jag en fin rosa hatt med katter och hjärtan på...hehe. Denise gillar ju hattar och sånt. Sen passar den bättre i färg till hennes regnkläder än en röd sydväst...finns väl kanske marinblå sydvästar också...hennes byxor är ju marinblå så det hade ju iofs passat, men det är ju roligare att inte ha som alla andra...eller?

Nu sitter Denise och fiser!
    *prutt-prutt-prutt-pruuuutt* Haha...

Hm...jaha...ska väl åka och handla när Magnus kommer hem, han är på första träffen på den här projektkursen han kommit med på.

Hms...vet inte vad jag ska skriva mer...?

Jo, imorgon ska vill till Västerås. Titta på bilbarnstol åt Daniela, och födelsedagspresenter åt Denise...vad vi nu ska hitta på. Funderar på en cykel...så hon har en till våren...hon går ju förbi dem på dagis och tittar vaaaaaarje (var)dag och vill sätta sig på en...hm...
    Lite tidigt...men jag vet inte...?
    Sen blir det lite annat också...en CareBear från oss, (som vanligt), lite böcker kanske...Duplo kanske.

Minna > Var hittade du det lite roligare/finare duplot som ni köpt? Det med fina färger?
    Vi ska väl åka till Barnens Hus och Toys 'R Us och titta iaf...
    Hm...

Daniela har börjat förstå att hon kan gå i sin lära-gå-stol. Hon tycker det är kul. Men ibland är hon som en krabba och skjuter bara fart med ena benet i sidled...haha...

Nehepp...ska välan surfa vidare...

Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Krik > Haha...nej, man vet ju aldrig vad som kan hända...men jag sa inte aldrig!
    Jag har nog sagt inte.
    Inte skaffa barn...
    Inte gifta mig...
    Men man mognar och hittar man rätt person så??!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • MalinI

Tack för all omtanke Ni är så söta.

Fick mkt bra info hela tiden.Det var massa folk hos mig hela tiden.Överläkare,läkare, bm, sköterskor och en grekisk läkarstudent. Så jag var väl övervakad

Ska sätta mig å skriva en förlossningsberättelse när de stora barnen har lagt sig.

Har lagt in några bilder på sötisen.

www.familjeliv.se/krypin/malini/galleri.php

• Minna

Åh välkommen hem Malin!! Vilken söt liten grabb ni har fått!

Vad skönt att ni mår bra, ser fram emot att läsa förlossningsberättelse!
    *kramar om*
  • Phantera

Åh! Bilder!! Så fiiiin! Han är lik Nelly va? Som i sin tur är lik sin mor...tihi!

Har ni bestämt namn än? Antar inte?
    Vikt och längd och sånt dååååå? Viktigt...haha...

Ser också fram emot förlossningsberättelse...men stressa inte...ta det luuungt och ta hand om den lille och storasyskonen! Och så hoppas jag att du blir omhändertagen av din man!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10