• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Minna
    Phant--
    Hmm, du får passa på att handla lite sånt när du är här och hälsar på då!! Hihi!
    Gravsymptom har jag allt... men jag mår bättre nu, iaf på mornarna.
    Nu mår jag illa på kvällarna istället, men än har jag inte spytt. Och jag tänker då verkligen inte göra det heller.
    TRÖTT är jag! Omänskligt trött. Men glad ändå.
    Alltså det är verkligen helt sjukt, jag somnar bara jag lägger mig ner någonstans, och jag som alltid har så svårt att somna!
    Farligt att vila lite på soffan.

Malin-- det låter så underbart! Jag längtar verkligen efter våran tid med tre barn!
    Tjoho!
  • Minna

Just det Phant-- hela släkten vet. Och ryktet har gått på sina håll bland vänner också. Haha!
    Skvallertanter hela bunten!

• Krikelina

Phant: Det är ett COOP forum i avesta . De har en massa grejer där, säkert cyklar med.

MalinI: Hoppas på en natt fylld med ljuva drömtimmar
    Tyckte att det var ett trixande i början med två kan knäppt föreställa mig omställningen till tre . Kan dock känna ett sug efter en till då och då men neeee ska inte ha fler.
    Har som Phant inte rum för en till....men jag ska aldrig säga aldrig
    Jaja, blir iaf ingen på ett par år till .

Lilou: Nix du är ingen dålig mamma, absolut inte *bestämd*.
    Du gör ju allt du kan och mer därtill *bamsekramar*

Yael/Minna/Snutt: *Masserar hela bunten från topp till tå*
    Inte kul att ha ont inte...önskar att det fanns en mirakelkur.

Jenny: Hej ! Minns inte vad jag skulle skriva....
    Jo!! Kul att höra om Oliwers utveckling, tiden har gått så hiskeligt fort. Tänker fortfarande på honom som en liten bebis.

Nu har Minna somnat för natten iaf
    Tack för er omtanke det värmer.
    Gjorde riktigt ont i mammahjärtat när det hände och det känns fortfarande...för att inte tala om min mammas hjärta..
    Återstår att se om Minna blir rädd för hundar..tror nog det.
    Jag har dock inte vett för att bli det, jag blir mer på min vakt och griper in vid minsta tecken på nått. Var nära att jag "flög på" hunden idag, jag blev så j-vla arg.
    Ja nog om det.

Här tittar maken på amerikanska choppers och Jonna sover i soffan.
    Jag funderar på att gå och lägga mig men vi får se .

Jo en sak till....funderar på att klippa mig igen helkort.
    Vad tror ni om det?
    Jag  har haft det förr och trivdes bra i det men jag behöver lite smakråd och en "spark i röven" hehe .

Nåja, säger nog nattis nu men jag kanske dyker upp igen

Nattnatt!

Maria
  • Phantera

Krik > Helkort? Å...skulle jag aldrig våga! Men det skulle vara praktiskt!!
    Men jag ska nog klippa mig ganska så kort nu när jag har tid hos frissan. Har så mkt hår som har "gått av"
    Men helkort tror jag inte att jag skulle passa i!
    Får se vad frisören kan ge för förslag. De var på kurs i måndags så jag hoppas att de är uppdaterade på det senaste vad gäller färg och form!

Nej, nu ska jag borsta tänder och lägga mig...natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Phant: Helkort och helkort..men jo kort iaf
    Vad tror du skulle jag passa i det?

• Krikelina

Nu vaknade Minna och är jätteledsen så vi ska gå och lägga oss med henne.
    Slutar väl med hela familjen i våran 160 säng

God natt!

• Sarasnaran

Godkväller!

*kramar till Lilou*
    Hur är dom med att diagnosticera fibromyalgi i Italien? Här är dom väldigt restrektiva och det går oftast många år innan en diagnos ställs (om det ställs någon öht!), just för att symptomen inte går att "bevisa". Vilket i sin tur gör att en bunke människor går och har ont men ingen tror dom.
    Jag har inte hört om att du haft ont innan. Har du haft det länge eller har det kommit plötsligt?
    Det är ju helt knas vad det händer grejer med dig nu. Jobbigt värre!
    Med det fixar du! Med lite hjälp från nära och kära funkar allt.

Minna - Kan du inte bli tjåkk snart?

Malin - Låter så mysigt med hela huset fullt av barn. Hur agerar de stora barnen på lillkillen? Tycker dom det är mysigt?

Krik - Nej vad läbbigt! Loffe, min familjs terrier har hoppat efter Hugos fötter en gång så han fick strumpan i munnen men inte mer än så. Han är så nyfiken av sig och nafsar för att kolla läget. Men att bitas!? Nej fy vad läbbigt!
    Hoppas lilla Minna inte blir helt tokrädd för hundar nu.
    Conny blev biten när han var barn, han var nära att dö. Nu är han väldigt respektfull mot hundar. Rädd rentav.

Phant - Nej jag har inte fibromyalgi, mig veterligen. Jag ska väl få min "dom" när jag ska till rematologen nu under hösten. Och eftersom jag har grejer i blodet som visar att jag har värk så är det nog inte fibro utan något mer konkret. Tyvärr så är det som jag skrev till Lilou jättesvårt att ställa den diagnosen och det tar oftast ÅR innan det kan göras. *gnuggar lite näsa*

Jahopp... Vad är nytt under solen här hemma?
    Hugo har hittat sig tunga. Den är jätterolig att räcka ut då och då och bita på.
    Kommer inte på mer nu...
    Ska nog blogga lite.

Kram på er!

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Phantera

Snutte > Haha...ja..tungan är kul att leka med. Användbar också...när man inte vill ha (mer) mat så sträcker man ut den och blåser så maten på tungan skvätter all världens väg!!
    Smackar med den gör hon också! Så där mot gommen så det låter!! Hon tycker det är kul när man pratar med henne på hennes språk...smack-språket!
    Just ja...ditt onda var ngt annat skumt!! Hoppas det inte tar flera år innan de kommer på vad det är då!!

Nu ska jag lägga mig brevid Dani. (Samma rum iaf).
    Hoppas hon sover länge inatt. Gärna hela natten och vakna vid typ 7-8. Hon åt iaf bra med gröt. En hel dec...och hon gapade som en fågelunge! Fort ska det gå!

Denise kommer säkert in snart dock...hoppas hon inte knölar inatt!

Natti alla!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

*skickar antiknölmojs till barnen i Fagersta*

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Phantera
    Tack Snutti! Vad gullig du är! Tror bestämt det hjälpte!
    KyssKyssKyss
    ~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10