• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • punkpappa
    Dryorophus skrev 2007-11-18 09:35:05 följande:
    Hehe, på tjejen syns det inte att hon har gått halvatiden. Nu på tisdag skall hon tillbaka till den våg vi skall gå efter. Men annars har hon bara gått upp ett hlavtkilo på de 20 veckor som gått
    Shit... Min tjej har typ fått rund mage redan och vi ligger preliminärt en månad efter er. Skumt! Vi kanske får tvillingar... Hehe!
  • Dryorophus

Eller så är det så att vi får en 2,5 kilos och ni har en som väger runt 5 kilo. JAg själv var runt 3,5 när jag kom ut och tjejen var lite över 3. SÅ vi kommer nog få en liten klump.
    Men alla säger till tjejen att hon kommer gå upp som satan nu bara för att hon inte gått upp något på dessa veckor som gått =)

• punkpappa
    Dryorophus skrev 2007-11-18 22:11:43 följande:
    Eller så är det så att vi får en 2,5 kilos och ni har en som väger runt 5 kilo. JAg själv var runt 3,5 när jag kom ut och tjejen var lite över 3. SÅ vi kommer nog få en liten klump.Men alla säger till tjejen att hon kommer gå upp som satan nu bara för att hon inte gått upp något på dessa veckor som gått =)
    Ja, så kanske det kan vara.

Jag vägde 4740g, och mina bröder alla över 4,5 kg.
  • AYE
    punkpappa skrev 2007-11-18 17:27:49 följande:
    Shit... Min tjej har typ fått rund mage redan och vi ligger preliminärt en månad efter er. Skumt! Vi kanske får tvillingar... Hehe!
    hehe. Det finns ju andra skäl, än bebisar, till runda magar...

Lycka till Sugardaddy!
  • Sugardaddy

Ok, helt otroligt att se den där lilla krabaten, allt var på och den såg ut att må bra. Dock verkar det vara en riktigt envis liten typ som vägrar vara med på bild. Den gjorde allt för att visa så lite som möjligt. Vände sig om och ville bara visa ryggen, höll ihop benen och allmänt tjurig. Men sjukt söt....

• Sugardaddy

Ok, helt otroligt att se den där lilla krabaten, allt var på och den såg ut att må bra. Dock verkar det vara en riktigt envis liten typ som vägrar vara med på bild. Den gjorde allt för att visa så lite som möjligt. Vände sig om och ville bara visa ryggen, höll ihop benen och allmänt tjurig. Men sjukt söt....

• Sugardaddy

Sorry för dubbelposten tidigare, vi vilket fall justerad BF. Några dagar tidigare:

BF 2/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 9/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet

• Guggu

WOHO! Inatt vaknade tjejen av rörelser i magen! Fan va grejt! Inte dåligt att få vakna upp till den nyheten imorse. Man går på moln....

• punkpappa
    Sugardaddy skrev 2007-11-20 16:55:29 följande:
    Sorry för dubbelposten tidigare, vi vilket fall justerad BF. Några dagar tidigare: BF 2/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnetBF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - FörstaBF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnetBF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnetBF 9/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnetBF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnetBF 9/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnetBF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnetBF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnetBF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnetBF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnetBF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra BarnetBF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnetBF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnetBF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnetBF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    Vad nu! Du har tagit bort mig ju =)
  • punkpappa

BF 2/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 9/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    BF 29/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

Obs! Ändrat datum till 29/4.
    Ultraljud i tisdags =)

• Sugardaddy

Sry punkis, inte alls meningen he he... är det för övrigt inte konstigt att man inte kan edita eller ta bort sina poster? Hur var ultraljudet?

• AYE
    punkpappa skrev 2007-11-22 19:36:29 följande:
    Obs! Ändrat datum till 29/4.Ultraljud i tisdags =)
    Huff, nära att du fick byta tråd till "Majpappor 2008"...
    Visst var det fräckt med ultraljud?
  • punkpappa
    Sugardaddy skrev 2007-11-23 08:12:34 följande:
    Sry punkis, inte alls meningen he he... är det för övrigt inte konstigt att man inte kan edita eller ta bort sina poster? Hur var ultraljudet?
    Det är sanslöst dåligt.
    Det är väl standard i dom flesta forum...

Ultraljudet var skitspännande och det gick bra!

Själv var man ju förkyld som tusan, men kunde
    ju inte missa detta. Blev sjukt nervös (!?!),
    minuterna innan vi fick komma in. Vet inte
    riktigt vad som hände, men jag satt och tittade
    i någon broschyr om missbildningar och sådant,
    som dom kan se på ultraljud.

Inte världens bästa uppladdning kanske.....

Förkyld och ångestfylld, men desto lyckligare efteråt! =)
  • Rickard 23

tjena!!

vi ska också ha vårat andra barn i april, BF den 21 ;)

• Dryorophus
    Rickard 23 skrev 2007-11-23 23:18:45 följande:
    tjena!!vi ska också ha vårat andra barn i april, BF den 21 ;)
    Uppdatera listan med dig i den då...Cool
  • Sugardaddy
    punkpappa skrev 2007-11-23 22:46:49 följande:
    Det är sanslöst dåligt.Det är väl standard i dom flesta forum...Ultraljudet var skitspännande och det gick bra!Själv var man ju förkyld som tusan, men kundeju inte missa detta. Blev sjukt nervös (!?!),minuterna innan vi fick komma in. Vet inte riktigt vad som hände, men jag satt och tittadei någon broschyr om missbildningar och sådant,som dom kan se på ultraljud. Inte världens bästa uppladdning kanske.....Förkyld och ångestfylld, men desto lyckligare efteråt! =)
    Ha ha , jag var helt iskall, hade full kontroll fram till ca en timme innan ultraljudet. Då började en krypande nervositet göra sig gällande. Och strax innan vi skulle gå in var jag så svettig om händerna att jag var tvungen att hålla i en pappersbit. Jag märker hur stort detta faktiskt är. Under tiden köper jag gravidtidningar och låtsas att det är till min fru jag köper dem. Men onekligen tänker jag väldigt mycket på bebisar just nu. Vilka coola prylar den ska ha och så. Jag kan förresten rekommendera en sajt för er som vill ha lite annorlunda grejer.

www.evilout.se de har nappar med döskallar o så... Säg gärna vad ni tyckte. Personligen tyckte jag att örhängena med kanyler var lite väl mycket.... bara en aning...
  • Dryorophus

Det är samma ställe som jag har tittat på saker till den lille Cool

Svar på tråden Aprilpappor 2008