• Destined star

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Eftersom den andra tråden nu e stäng så tänkte jag att vi fortsätter på en ny. dessa fråger följer med sen tidigare.

Välkomna både gamla som nya!!!

1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är din partner från?
    3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 12:34
    Naturligtvis pratar vi om allt mellan himmel o jord oxå

• Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn
  • Destined star

skratt...fråga på du... vi ska flytta från näset(typ landet) in till stan i säffle.... den ligger centralt men ändå inte..hm om du fattar min konstiga beskrivning....

Ja vissa saker e juh så svåra att släppa men jag tror att vi måste de nu... annars blir ja galen..... men vi har en hel del kartonger i ett ut-hus o de kan nog gå direkt i containern om ja säjer så...hon som ska flytta ska ge en del saker till auktiion men jag hoppas på första ting..bla en fin matsals möbel som vi får köpa..lite ego så hoppas jag hon ska sälja soffgruppen med för den e så fin o våra såååå udda.. känns så himla kul bara.

fast ja längtar till själv flytten är över o man bara kan börja pyssla i huset... till våren ska vi måla om hela huset o byta vindskivor..fixa rabatter..finns inga.. ihhh längtar..alltså..ja kan gå till jobbet.ingen kris när bilen pajar ehum nog skrevet om denna flytt för ida i alla fall

kram

• Tingen

Här hemma skulle vi också kunna fylla en conteiner. Vi har vinden full... samt att vi har lagrat saker hemma hos mina föräldrar på deras vind, källare och uthus maken har separationsångest med allt. Vi har ju planer på att flytta till mina föräldrars hus när de ska flytta så vi har redan börjat flytta in

Det finns folk som ljuger sig in i sin sannings fanatism.
  • Destined star

he he.. vi kanske ska massbeställa containrar.. kände redan igår hur mina små luftrör börja tättna o nu har jag världens mest sexigaste whiskyröst..inte vill mina små hjärtan sova heller så de ville upp när pappas väckarklocka ringde lyckades hålla demn kvar i sängen till tio i 6

nu ska de bara få på sig ytterkläder o åka till dagis...tur att vi har planeringsdag på min förskola....

• Destined star

ja nu är man dunder förkyld men det värsta var nog igår.... hoppas på snabbt bli frisk för jag har liksom inte tid för detta.... full rulle på mitt jobb...

har redan fått till 6 kartonger o inser att jag behöver typ minst 50 st till...suck... men med lite tur kanske vi kan börja flytta iin lite saker nästa helg.... men det återstår att se...

Nu stormblåser det för fullt utanför o huset skakar emellan åt så man får se hur länge strömmen finns kvar.... ha det gött tjejor

• Destined star
    SkrattandeJaha... blev hemma nu..filip spydde hela dagen igår o ligger nu med skyhög feber som jag bara får ner till 38,3 med alvedon..han har fått behålla maten i da i alla fall....
    Lilla jag har varit data-nörd en hel dagRäcka ut tungan

ha det gött vänner
  • Myrna

Aj då!

Låter inte kul!

Själv är man hemma ensam och njuter av egentid! Håller på att skola in på dagis och lämnade sonen för drygt en timme sedan och ska inte hämta honom förrän i eftermiddag om allt går bra.

• Destined star

Hej... Hur går det med inskolningen??? bra hoppas jag.... nu är det ännu en dag med feber här hemma, vi får se vad tempen ligger på i morgon..... annars får pappa va hemma på torsdag o fredag för jag har kris på mitt jobb och måste tillbaksLedsen

men man har fått lite mer gjort hemma än annarsGlad

• Destined star

Tjohej tjejer... är åter hemma med nästa barn fast nu e det hans "feberfria dag o återhämtning" ... har hunnit packa nästan 8 kartoner o det är köket ..Ledsen skåpen är fulla trots det... kommer nog gå en 20 till köket... men fick höra att övervåningen i det huset snart e tömt så vi kan börja ställa in grejer... skönt

• emcjoh

Hej igen!
    Destined Star: Var glad för det som är gjort du o. kämpa på!
    Sedan kommer ju det roliga med att göra fint o. iordning:o).

• Destined star

ja denna längtan att få måla om huset fixa toaletterna, rum, rabatter parkeringsplats... fy va fint det kommer bli när det är klart..... Gubben vill ha en till hund men lilla jag sa stopp.... man ska ha tid oxå o har vi knappt det med den vi redan har så ska man inte skaffa en till..... Hans föräldrars hundar har fått 12 valpar så hans sug e rätt så stort.... visst vill jag men inte nu... När våra killar e lite mer snälla mot djur o tiden finns då är jag för vovve

• Destined star

he he tror snart att det bara är jag som skriver i denna tråd... så va det lördag igen......

• HjärtePrinsen Filip06

oj herreud va längesen ja kollade in hit, hur är de me er? här är de rätt ok, Vi är hemma hos mamma i Trollhättan. varit här sen i onsdags=)
    snart ska vi flytta 1 mars längtar som en tok hahaha...
    Filip mår bra oh väntar på sin andra hjärt OP nere på Östra sjukhuset i GBG.
    annars rullar livet vidare.

idag ska ja träffa min barndoms kompis jennifer...
    oh sen ska vi hälsa på filips gammel mormor...

take care...

nya kort på Plutteponken..
  • Destined star

hej Hannah....... vad kul då flyttar vi samtidigt!!!!! känns så himlans kul med allt som komma skall men samtidigt hua så mkt dret man kan ha då..... i morgon ska vi köra lita kartonger...då hon har tömt två rum o då fick jag börja ställa saker där...... har skurat skåp så mina händer e som russin vid detta lagetRäcka ut tungan   det är nu dags att starta en ny tråd för denna går ut om ett par dar......... startar om en ny nu så hoppa gärna in där... kram tjejeer

• Lizel

Hej hej!

Precis som du, Filips mamma81, så har jag inte här inne på jättelänge känns det som. Tiden bara rullar på o ibland hinner man knappt med det man ska...
    Andra hinner flytta, feja och dona ;)

Destined Star: Vad roligt att ni ska flytta, grattis till huset!

Filips mamma81: Och ni ska ju också flytta? Vart? (hus, lägenhet, stan, ut på landet..?)

Idag är det jättefint väder här i Karlskrona. Vi var ute hela familjen o pysslade på gården o det kändes nästan som vår i luften. Ser fram emot våren o att det blir varmare, slippa alla tjocka vinterkläder o så att man kan gå ut o gå i skogen o grilla korv :)

Det är full fart på Emilia, hon lärde sig gå strax innan nyår så nu vill hon inget annat ;)

Nähä, nu ska jag passa på att skriva lite i min dagbok. Någon annan som för dagbok?

Må så gott!

• Destined star

det skulle jag faktiskt börja göra men med de restriktionerna endast de i adressbok som kanske får läsa beror ju på hur den e uppförd...... min bror är i thailand o har träffat sin bio pappa o sin bror o nu ska han ev träffa mamman, hon har svårt att tro på att det är han, hon tror nämligen han e död....... men enligt pappan är han en kopia av sin mamma. kul....

Lizel, va kul att hon börjat gå... he  he dom slutar inte med sitt spring då ska skriva in den nya länken till fortsättnings tråden

• ploppviola

jkj lklökölkhulööllböhlkjkjkklkkop,äökäöälökälöjhuojkop,kupiu,piupoiuoåloo,ipkoppopooooooopppplplkkklopl

Den utan skuld kastar första stenen
Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn