• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Mullbäret

Stormis: Jo, jag slog också i chassit när jag testkörde 4R i butik nu i veckan, och hade restaurangläge på handtaget.

Jag har sett på nätet att Slidern är nästan 10 cm lägre i sitt högsta handtagsläge. Men är det någon som vet hur lågt det lägsta läget är? Jag hittar inte den informationen någonstans.

Förresten, Stormis, vad är det du nu tycker är bättre med Buggan? Vi har ju bara känt på den i butik, men tycker att den känns nästan fånigt låg. Men den kanske gör sig bättre som sitt- än liggvagn?

• Stormis
    Mullbäret skrev 2008-07-31 13:05:38 följande:
    Stormis: Jo, jag slog också i chassit när jag testkörde 4R i butik nu i veckan, och hade restaurangläge på handtaget.Jag har sett på nätet att Slidern är nästan 10 cm lägre i sitt högsta handtagsläge. Men är det någon som vet hur lågt det lägsta läget är? Jag hittar inte den informationen någonstans.Förresten, Stormis, vad är det du nu tycker är bättre med Buggan? Vi har ju bara känt på den i butik, men tycker att den känns nästan fånigt låg. Men den kanske gör sig bättre som sitt- än liggvagn?
    Har ju aldrig använt den som liggvagn så jag vet inte. Men visst, det både ser dumt och opraktiskt ut. Men liggdelen har man ju så kort tid så det är synd att låta det bestämma behovet tror jag. Dessutom tillåter ju en ergonomisk sittdel ett tidigare byte om man så skulle vilka. Det jag gillar bättre är framförallt:
    -vikten
    -valfriheten med alla tillbehör, lätt att fräscha till
    -tvättbar
    -sitter så mkt bättre i sittdelen.
    Men om Slidern hade funnitd när jag beställde min 4R är det inte säkert att jag hade bytt. Jag tror på den, även om jag bara läst om den.
  • Simonsmami

Har nu fått min 4-rider från pingpong och är så nöjd. Men hur fäller man ihop den? Någon som vet?

• Stormis
    Simonsmami skrev 2008-08-01 14:21:09 följande:
    Har nu fått min 4-rider från pingpong och är så nöjd. Men hur fäller man ihop den? Någon som vet?
    Du drar i grejen runt handtaget på vänstra sidan (ej den röda lilla spaken, den drar du i för att lossa upplåsningsmekanismen när du ska fälla upp) samtidigt som du trycker in reglaget för handtaget i botten. Det är lite trixigt, men lär sig. Du trycker liksom inte neråt, utan framåt/neråt - sikta på framhjulen med "trycket". Lycka till!
  • linn78

hehe, jag höll på i säkert en halvtimme att försöka fälla i ihop min 4R och då hade jag ändå sett en gång i affär hur man gjorde, men när man kommit på trixet är det lätt

Men vad är restaurangläget?

Jag är bara 1,55 och tyckte att vagnen var väldigt hög i början men nu tycker jag inte det längre...

• Stormis

Restaurangläget = helt nedtryckt så gott det går, är inget körläge. Kallas så för att vagnen då tar minimalt me plats där det är trångt, tex på restaurang. Töntigt, men så är det

• Simonsmami

TACK! Nu gick det ju supersmidigt!

• Zirup

Nu har dom ringt från Villa Magnolia! Vår vagn står guldbeige och fin och väntar på oss! Jättespännande!

• Stormis
    Zirup skrev 2008-08-01 21:30:08 följande:
    Nu har dom ringt från Villa Magnolia! Vår vagn står guldbeige och fin och väntar på oss! Jättespännande!
    Nya Team-färgen? Ser kanon ut på bilderna. Hoppas att den är lika snygg irl!
  • Zirup
    Stormis skrev 2008-08-01 21:36:27 följande:
    Nya Team-färgen? Ser kanon ut på bilderna. Hoppas att den är lika snygg irl!
    Vi beställde en Cargo Mocha till liggdelen men vi har inte sett den i verkligheten. Hon i butiken sa att den såg guldbeige ut och att de alla stått och beundrat den när den kom igår kväll. Vi får väl se hur den ser ut när vi väl får den.
  • linn78

zirup: vi har cargo moccha på vår sittdel, jättefin! (bild i galleriet) skulle du kunna göra mej en tjänst förresten när du hämtar ut vagnen?? Fråga vilket märke på adaptern till izisleepen (babyskyddet) som passar till 4R, och hur mycket den kostar? hade varit jättesnällt.... jag avskyr telefonen och är sällan i malmö

stormis: hmm... jag har den så långt ner det går, men då är den körbar.... inget som trycks in eller nåt för att få den längre ner?

• Jane Roe

Hej alla kunniga !

Har precis fått hem min UR och har några kanske lätt dumma frågor ;)..

Vad lägger ni andra bärhandtagen till liggdelen ?

Passar babyskyddet BeSafe iziGo till Urban ridern ? Verkar funka till 4rider iaf.

Nu står vagnen fortfarande i lådan på golvet så önska mig lycka till att förstå mig på upp och ihopfällning ;)..

Svar på tråden Mutsy del 7