• Baby

Graviditetstecken???

Hej på er.
    Idag är BIM-4 och jag är sååå trött. Igår somnade jag 20.30 och har sovit som en stock. I ca en veckas tid har jag vart alldeles varm, svettig och kännt mig febrig på kvällarna. Men dagtid har allt vart som vanligt förutom lite huvudvärk. Så vad tror ni; Håller jag på att bli sjuk eller kan det vara graviditetstecken???

• Svar på tråden Graviditetstecken???
  • Baby

Tack alla. Va gulliga ni är!!!!
    Min "tuffa man" har nu åkt till jobbet men det första han sa imorse när han vaknade: "Har du kännt nåt i magen än?" Nej sa jag, det är nog lite tidigt för det =)
    När han öppnade julklappen igår filmade jag honom med mobilen, det ska jag spara så barnet får se när han/hon blir lite större. Kan va lite kul o se om några år!
    Men man ska väl inte känna sig FÖR säker ännu, de första 12-13 veckorna är ju lite osäkra.

• mrst

Tetsade igen imorse (kunde inte låta bli) och jag vet inte om jag kunde ana ett svagt svagt streck. 1 prick från det korsande strecket är kvar. Blir galen. Har spänt i magen idag och tycker byxorna spänner. Funderar på att testa CB digitalt imorgon. Då får man ju antingen eller, inga svaga streck som man kanske kan synvilla sig till. Den pricken stör mig. Suck. Inga andra symptom förutom att jag aldrig varit tvungen att småäta så mycket som jag gör nu.

• Baby

Ja ta ett digitalt imorgon o skriv här sen =) Nyfiken... När är BIM?

• mrst

Min BIM var, om allt stämmer, förra fredagen 12/12. Suck. Jag vill ju veta.

• Baby

Och ingen mens ännu? Då har du nog trillat dit =)

• mrst

Ingen mens. Den lyser med sin frånvaro. Ja jag hoppas ju att jag trillat dit!!! Vill inte vara skengravid men frågan är ju hur länge man kan vara det egentligen.

• mrst

Halloj halloj. Som jag skenat. ojojoj. Så konstig kroppen är ändå. Igår kväll kändes det helt plötsligt som att spänningarna i magen förvann och det kändes helt plötsligt annorlunda. Imorse kom mensen och det med besked. Tråkigt men skönt ändå att slippa gå i ovisshet. Hade mycket at göra igår kväll så jag slutade nog tänka och kroppen fick leva sitt eget liv utan att jag hann tänka efter så mycket och vips. Ska nog se till att ha mycket annat att fokusera på hädanefter. Nu är det nya tag som gäller. "Hårdträing" från mensslut. . Håller tummarna för alla andra och håller koll här. Skriv så snart ni vet.

• Baby

Okej mrst. Då är det bara att ta nya tag, och köra lite "naken lambada" =) Övning ger färdighet säger dom!

Lycka till

• mrst

Det är ju så. Vill ju inte göra något ammatörmässigt .

Liten konstig är dock mensen. Var riklig igår men idag är det mer (ursäkta) brunt och mycket mindre. Igår var det mycket färskt. Blir inte klok på detta.

Tack så mycket. Imorgon ska det inhandlas extra folsyra och zink till mannen så det kan simmas bättre och snabbare!!! Vill ju inte att dom ska hamna på efterkälken.

Jag är nog lite mer besviken dock än vad jag trodde att jag var. Såg massor med magar och jag stirrade avundsjukt på dom idag när jag var i köpenhamn. Suck. Men som du säger....nya tag!! Nu rackarns!!!

• Baby

Ja det är bara att kämpa på.
    Ät Zink båda två, det gjorde vi iaf. Enligt Anna Skipper ska zink va bra för både mannen och kvinnan när man försöker bli gravida.
    Sen en annan sak som jag personligen tror är bra: att ha KUL i sänghalmen, inte bara älska för att "göra ett barn". Mer bus o kul i sängen =)

Lycka till

• mrst

Jag håller med om din sista kommentar absolut!!! I och med att min "mens" redan försvunnit så ska vi mysa redan ikväll.

Angående zink... tog det sig snabbt efter att ni börjat med det?

• Baby

Har ätit zinken i ca 1 månad.

Ha en mysig kväll =)

• mrst

Desamma. Nu är det till att ladda batterierna och inhandla diverse babyfactorystuff imorgon!

• plommon82

BIM idag. Mensvärk i en vecka fram tills nu ,mensvären slutade idag men ingen mens i sikte ( brukar annars vakna med den). Ömma bröstvårtor, stickningar i brösten sedan ett par dagar. Törst, ökad salivproduktion och förlamande trötthet från efter lunch nu hela veckan. Digitalt test visar negativt, andra tester (RFSU) har jag kunnat skymta en skugga på innan tiden gick ut men därefter blankt. Var på ultraljud igår för annat. Dokton sa då att hon ser en förtjockad slemhinna så att antingen är mensen på väg eller gravid. Vad ska jag tro?

Svar på tråden Graviditetstecken???