• Göteborgsbruden

    Tjockismammor babblar vidare! Del 4

    Vi är ett gäng runda och go'a mammor som hängde tillsammans i "Tjockis på tjocken"-trådarna under 08-09
    Nu är ungarna ute och vi fortsätter babbla om allt och ingenting!

    I denna tråden stöttar vi varandra, skrattar och gråter ihop och framför allt så har vi jäkligt kul tillsammans!
    Självklart är alla välkomna att joina vår underbara stämning!
    Här har vi listan över när våra små älsklingar kom till världen!

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m43780706.html


    Är du en tjockis på tjocken så kan du kika in i den här tråden

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46182160.html


     


    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ BF 2/3-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 18:13
    Nya "födda" tråd.
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47124848.html
  • Svar på tråden Tjockismammor babblar vidare! Del 4
  • Millami

    mallis
    välkommen hit...å såå söt hon är...

    jaa de gick bra å sköta alla barnen idag..
    sku nog funka å ha 3...hihi
    nästa freda får ja öva igen...

    härligt alla barnen växer så bra....Nea va på 7 månas kontrollen bara 7700g å 70cm
    som vanligt lika som med anton börja dom ju..."dendär vikten..." men ja avbröst med att hon äter bra...
    å de gör hon, hon e ju jääätte rörlig av sig....lika som storebror...
    men oroar mig lite då vi int ska på nån fler kontroll före hon blir 1 år nu...känns länge dit..


    Lycklig Mamma till Anton -07 och Nea -09
  • TrollBoll
    Freja: Det är just därför jag vill ha ett Wii - vill ha en Fit-bräda till. Ser ju t.o.m. kul ut att träna när man står på den och "leker". Millami: Kul att höra att det gick bra. Är du sugen på en till?
    Elliot 090203
  • Millami

    Trollboll
    joo ja e nog sugen på en till
    men måst nog vänta, tror int min kropp orkar med en graviditet just nu


    Lycklig Mamma till Anton -07 och Nea -09
  • ELMK

    honey: hoppas det går bra!!

    ursäkta att jag är väldigt inaktiv förtillfället min födelsedag är på intågande och jag kämpar för att hålla mig vid ytan. men men det är inget jag kan göra åt.

    har inte känt bebisen på någon dag men det ska man ju inte göra varje dag heller såhär tidigt men man blir ju nojjig endå =P elias har börjat få sin 4e tand och nätterna är fortfarande som vanligt =/ somnar runt 19-20 vaknar 23 vaknar 01 vaknar 04 vaknar runt 06-07 somnar om runt 09 vaknar igen vid 10.... iofs tar mathias tiden vid 01 men jag får endå panik för han vaknar och gallskriker =/ precis som han alltid har gjort, han har nu sovit i sitt rum i en vecka men ingen skillnad. han somnar alltid i famnen enda gången han somna i sin säng är om han vaknar till när man lägger ner honom då finns det en liten chans att han somna om =/ ursch är så trött på att han ska vakna i panik är likadant under dagarna.

    förlåt för ego inlägget har läst allt ni har skrivit men har ingen kraft att komentera känner mig så usel för att jag inte gör det =(


    Elias 090109, BF 100525
  • Göteborgsbruden
    ELMK: Usch vad jobbigt det låter, lider verkligen med dej Å känn dej inte dum för att du inte orkar kommentera! Massa kramar till dej{#lang_emotions_flower}
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ BF 6/3-2010 ♥¸.?°´¯)
  • ELMK

    freja: tack du är så gullig!

    kan jag få några gissningar innan jag ska på UL om 7 dagar vad tror ni kille eller tjej, kul och se hur pass bra ni är på att gissa kön =P


    Elias 090109, BF 100525
  • Göteborgsbruden
    ELMK skrev 2009-12-02 14:01:57 följande:
    freja: tack du är så gullig!kan jag få några gissningar innan jag ska på UL om 7 dagar vad tror ni kille eller tjej, kul och se hur pass bra ni är på att gissa kön =P
    Jag tror på en tjej jag
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ BF 6/3-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Mamma Katja

    Honey: En 25 åring.. supersnäll, supergullig, omtänksam kille. Utbildad massör och fitnesstränare :P Skulle kunna skriva så mycket mer om han men trollen du vet

    Välkommen hit Mallis!!

    Har bara skummat igenom det sista ni skrivit. Kram till alla som behöver och inte behöver det.

    Idag har vi varit till sjukhuset med Jakob för att göra EEG:t. Han fick nån medecin som gjorde honom sömnig. Han sov 4 timmar efter själva undersökningen, totalt däckad. Somnade ändå som vanligt vid 19.30. Återstår att se om han sover hela natten också. Skönt ha gjort det och nu återstår bara väntan på att läkaren ska höra av sig om det va nå konstigheter där.

    Har ju glömt skriva att Jakob klippt sig... Jag ville gör adet kortare men han ledsna så det får vara för nu så får vi ta det mer en annan gång.
    Och idag var det Gabriels tur.. Han den lilla loppan satt ju inte still så det blev mycket kortare än tänkt meeen det växer ju tbx och sen var hans hår så tunt o flygigt så det behövdes verkligen kortas ordentligt.
    Tjuuusiga killar, som vanligt.

  • TrollBoll

    Här har vi det lite stressigt idag.... Ja, kanske inte ännu, men snart så.
    Idag är lite av lilla dagen D för mig, måste iväg och lämna blodprov idag för att se om jag hade någon ägglossning eller inte nu sist när jag tog sprutan. Svaren får jag väl aldrig idag, men provet måste tas idag i alla fall.
    Efter det ska vi simma; första gången på nya fortsättningskursen. Ska bli kul. Irriterande med tiden dock... LAB där i stan stänger 14, alltså måste jag vara där en stund innan 14 för att ta prov, men sen är inte simmet förrän 16:15 så det blir en massa dötid för oss som jag inte har någon aning om hur jag ska fylla. *mutter* Hem åker jag ju inte, det är ingen mening... Jaja, det ordnar sig nog, om inget annat får vi ta gå, gå, gå, gå, gå tills tiden blir baddags.
    Efter badet ska vi en snabbis hem till Elliots farfar, och sen ska vi hinna handla någon gång under dagen också... Fråga mig bara inte när...

    ELMK: Hmmm.... Vad ska vi dra till med? Svårt att gissa... Du kanke får en av varje. Nejdå... Jag tror nog att jag gissar på tjej denna gången. Eftersom alla (nästan) fick pojkar sist så tycker jag att det borde vara dags för lite flickor nu.


    Elliot 090203
  • Mallis

    Ni pratar om kön... Vi har ju en pojk sedan innan och i min mans familj och släkt är det mestadels pojkar, så jag var totalt inställd på att denna bebis också var en pojk, så när hon kom ut brydde jag mig inte om att fråga efter könet medan BM höll på med henne. Efter en liten stund ser jag att maken står och små ler och BM frågar om jag inte vill veta kön. Då frågar jag maken, som säger att det är en tjej. Min reaktion: Hakan i golvet och utbrister "VAAA?? NEHE?? Är det verkligen en tjej?!" Jag trodde maken skämtade så jag frågade ytterligare en gång. När jag såg Meja själv så trodde jag på dom. :)

    Hoppas ni får en trevlig helg tjejer!

Svar på tråden Tjockismammor babblar vidare! Del 4