• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • isold2003

Kikar in lite snabbt för att berätta att jag lever.. Är fortfarande i Uppsala så kvällarna är korta. Har fått stå ut med en veckas halsont men blev (nästan) frisk lagom till långpass på 53 km med klubben i lördags. Härligt! Imorse blev det en mil före jobbet. Hoppas få till ett par til riktigt långa pass med klubben dec/jan.

Hoppas ni håller er friska och får till fina träningspass allihop! Kikar in igen när jag hinner..

• Waimea

Hej på er!

Igår blev det 16 km skön långtur - MEN-ajajaj, jag fick ont i knäet för andra gången. Efter att ha läst på lite så tror jag att det är typ löparknä, säkert för mkt asfalt, korta lårmuskler och kanske ett lite förändrat löpsteg efter kiropraktorbesök. Här ska stretchas i alla fall!

• Kaya

SJUK.

Och ursinnig över det såklart.

Nu kan jag inte träna, och träningen är min främsta metod för att hålla mig glad och mentalt stabil, så...

grrr

Nu har jag inget att dämpa jobbstressen med utan måste bara försöka jobba effektivt trots sprängande huvudvärk, extremt halsont och en sjuk 4-åring hemma!

*sååååååååå synd om mig*

K

• Waimea

Isold: det börjar dra ihop sig inför Espoo nu, va?

Kaya: Äsch då, tjurigt värre, hoppas det ger med sig med sjukan.

Själv är jag lite snuvig och har ridit de två senaste dagarna. Hade en plan om en löptur i kväll, men jag tror det får vara. Känns tungt så det räcker i huvud och näsa.

• isold2003

Waimea, hoppas du får ordning på knät! Inte roligt med knäproblem. Jo nu är det 1½ månad kvar till Espoo och paniken smyger sig på. Tyvärr får jag nte till träningen alls den här veckan, tredje dagen på raken idag utan träning men jag jobbar fortfarande i Uppsala och det har varit helt hopplöst. Imorgon jobbar jag heldag emn jag tror jag ska gå upp tidigt och ta en runda innan.

Kaya, krya på dig!

• Kattstugan

Hej hallå!

Jag och 55 till av klubbens skidåkare har varit i Orsa Grönklitt ett par dagar på träningsläger. Jätteskoj! Mycket träning på lite tid. Kom hem halv två i natt efter tolv timmar i buss. Inte så pigg idag.
    Har sprungit väldigt lite på sistone eftersom jag, liksom många andra, är förkyld "hela tiden". Idag blir det ingen träning alls, utan bara en massa tråkiga måstegörasaker.

Isold: hur länge ska du jobba i Uppsala då?

• isold2003

Kattstugan, härligt med träningsläger! Hoppas du får vara frisk ett tag nu! Jag gjorde sista dagen i Uppsala i fredags, otroligt skönt att slippa pendla nu!

Jag fick till en milrunda före jobbet i lördags och en drygt 17 km kvällsrunda igår. Idag jobbar maken natt så ingen chans till träning men förhoppningsvis blir det träning med klubben imorgon.

• Kaya

Tack för era krya-på-dig-hälsningar!

Fortfarande lika jävla sjuk.

Fy och usch.

Känns inte som att jag NÅNSIN kommer att vara frisk o pigg o ute i löpspåret igen...

K

• Waimea

Förkyld.. Hu. Inget kul.
    Blev inget mer sprunget förra veckan, alla scheman krockande, men jag red tre lektioner så hyfsat med bålträning.

Idag har jag varit ute 1 ½ timme med grannens hund på skön långpromme. Blir ny promme i snön i eftermiddag! Känner av knäet lite, lite när jag går, inte bra alls. Måste komma igång med stretchen och boka tid hos kiropraktorn igen.

• isold2003

Idag har vi snöyra i Västerås! Härligt! Lite halt att springa bara. Sprang med klubben och vi var flera som halkade omkull och jag hade bakhalt i stort sett hela tiden vilket gjorde det lite tungt. 19 km blev det iaf till slut. Och sen hjälptes maken och jag åt att skotta garageuppfarten, 120 kvadratmeter och 30 cm snö..

Krya på er Kaya och Waimea!

• Kaya

Krya på dig Waimea!

isold visst har du dubbade löparskor? Jag köpte det förra året och det var mitt livs bästa inköp i träningsväg! Första rundan jag testade dem var en dag när det var BLANKIS ute och folk gick och höll i sig i vad som fanns till hands. Vilken känsla att bara kuta på som vanligt, helt avslappnad, och ha 100% grepp!

Tyvärr kan jag inte ta fram dem nu och ta en skön löptur i den nya fina snön...

Jag är på väg tillbaka från dödsriket och det kommer nog att ta åtminstone en vecka innan det blir tal om någon träning (risken är väl att om en vecka är det knäcka nötter och röra i julgröten som får utgöra motionen...).

Jag hade ju redan varit sjuk i flera dagar och tänkte att nu kanske det vänder snart. Och då vände det - åt fel håll. Igår låg jag hela dagen, med värsta huvudvärken jag haft i mitt liv och ont i öronen, åt inget förutom värktabletter, och kunde inte öppna ögonen (hade fått samma ögoninfektion som lillan hade förra veckan). Huvudvärken var så svår så jag dessutom blev illamående o värktabletterna hjälpte inte ett dugg. Så himla hemskt! jag fick mjölksyra av att släpa mig från sängen till badrummet!

Idag ser jag nästan inget (ögonen ser ut som jag vet inte vad, usch) och hör nästan inget men har bara LITE huvudvärk och har faktiskt lyckats äta rejäl frukost och röja LITE här hemma. Nu ska jag försöka jobba lite också, jag hade verkligen inte tid att låta en hel dag gå till spillo utan att få något gjort!

Ursäkta gnället.... (Tur att FL finns så man får skriva av sig lite)

K

• Waimea

Stackars Kaya.. Jag lider med dig.

Själv snörvlar jag på, ska hålla 75 min spinning i morgon kväll, har knåpat ihop ett roligt pass de två senaste nätterna.. Hoppas att det inte blir sämre.

Har varit ute med barnen i den härliga snön, massor av pulkaåkning, man får passa på när tillfälle ges! Det är som att bo i en vintersaga sådana här dagar, dessutom ligger bästa pulkabacken rätt över vägen.

• isold2003

Kaya, stackare, värsta förkylningen! Hoppas du kryar på dig till julafton åtminstonde. Jag har inte dubbade skor tyvärr, det är ungefär det enda som saknas på min skohylla.. Idag tog jag ett par andra skor och det gick mycket bättre. 11 km utan att halka överhuvudtaget

Waimea, visst är det underbart med all snö! Mysigt att kunna vara ute så mkt med barnen

• rövardotter73

Heja alla duktiga. Är det sista dagen för tråden idag? Kanske någon skapar en ny?

Har nu efter fem veckor blivit pigg igen efter svininfluensan. Har inte börjat träna än men nu när lovet kommer ska jag ta mig i kragen.
    Hoppas att ni andra krassliga piggar på er snabbare än jag gjorde.

Nu ska jag koka knäck.

Svar på tråden Löpartråden 11