• SaLi87

Magar efter förlossning!

Hejsan!

Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt.
    Jag är i vecka 39 nu, och vill veta lite vad jag kan ha att vänta mig. :)

• Svar på tråden Magar efter förlossning!
  • Rainbow brite

Men satan i gatan vd platta ni blir direkt efter FL.
    Gud vad avis jag bir på er. Min mage ser ut som en jäkla kappsäck efteråt  

2005 * 2009 * 2010 * 2011
  • Frankofilen
    Rainbow brite skrev 2011-09-30 11:11:11 följande:
    Men satan i gatan vd platta ni blir direkt efter FL.
    Gud vad avis jag bir på er. Min mage ser ut som en jäkla kappsäck efteråt  
    Men du är fin ändå! Glad
  • Helle333
    SaLi87 skrev 2009-11-15 20:31:34 följande:
    Hejsan!

Jag skulle jättegärna vilja se andras magar efter förlossning, och dagarna efteråt.
    Oj det är ju väldigt varierande. Jag fick en enorm mage så folk trodde att jag väntade tvillingar. Jag trodde jag hade en liten bulle fett på magen längst ner men upptäckte precis att det är överflödig hud =( och det går inte att träna bort.
  • Helle333

Detta är alltså i v.39. Magen växte ÄNNU mer de sista 2,5 veckorna.

Om jag struntar i att hålla in magen ser den ut såhär. Nu syns det lite dåligt pga byxorna men det hänger lite längst ner =(

Mina tigerränder framifrån.

Och drar jag in magen med magmusklerna ser den ut såhär. Men jag orkar ju inte gå och spänna in magmusklerna sådär hela dagarna.
  • Frankofilen
    Helle333 skrev 2011-09-30 16:32:25 följande:

Detta är alltså i v.39. Magen växte ÄNNU mer de sista 2,5 veckorna.

Om jag struntar i att hålla in magen ser den ut såhär. Nu syns det lite dåligt pga byxorna men det hänger lite längst ner =(

Mina tigerränder framifrån.

Och drar jag in magen med magmusklerna ser den ut såhär. Men jag orkar ju inte gå och spänna in magmusklerna sådär hela dagarna.
    Bästa träningen är att binda ett snöre runt magen när du är avslappnad och binda det hårt. Sedan ska man försöka hålla in magen så mycket som möjligt. När man slappnar av, känner man snöret och blir påmind om att magen ska dras in igen. Det är krävande men otroligt bra för de inre musklerna.

Skinnet drar ihop sig delvis. Det tar ofta ganska lång tid. 
  • Helle333
    Frankofilen skrev 2011-10-01 17:27:32 följande:
    Bästa träningen är att binda ett snöre runt magen när du är avslappnad och binda det hårt. Sedan ska man försöka hålla in magen så mycket som möjligt. När man slappnar av, känner man snöret och blir påmind om att magen ska dras in igen. Det är krävande men otroligt bra för de inre musklerna.

Skinnet drar ihop sig delvis. Det tar ofta ganska lång tid. 
    Det var en spännande grej. Det får jag nog faktiskt testa =D Tack
  • FruOMor

Ska se om jag lyckas lägga in bilder..

Första biler är 5 dagar innan förlossning och efterbilder är ca 2 månader efter

• Golddigga

4 dagar efter

7 veckor utan träning och ANDRA barnet
    Kom i form snabbt efter första barnet. Jag tror mycker på gener faktiskt. Jag kan inte bli bred eller tjock.  Men 

• Guiden12
    SaLi87 skrev 2009-11-15 20:31:34 följande:
    Hejsan!

har tyvärr ingen bild. men min mage såg ut nästan som vanligt på ungefär 1 vecka. Inga bristningar eller ränder *glad* hoppas man har samma tur nästa gång :) Gick upp från 60-68 kg så det var väl inte så mycket hud som blev uttänjd heller 
  • Guiden12
    FruOMor skrev 2012-05-08 16:02:53 följande:
    Ska se om jag lyckas lägga in bilder..

Första biler är 5 dagar innan förlossning och efterbilder är ca 2 månader efter

sjukt fin mage, tränade du mycket? 
  • FruOMor
    Guiden12 skrev 2012-05-10 20:47:39 följande:
    sjukt fin mage, tränade du mycket? 
    tack! Japp som de tränings freak man är.. 
  • Slagathor

Min mage efter förlossningen. Dottern är 7 månader nu och jag har väl sett ut så här i några månader. Tycker den är helt ok även om den är lite lös och knottrig - det finns viktigare saker att bry sig om.
  • Slagathor
    Slagathor skrev 2012-05-14 10:56:51 följande:

Min mage efter förlossningen. Dottern är 7 månader nu och jag har väl sett ut så här i några månader. Tycker den är helt ok även om den är lite lös och knottrig - det finns viktigare saker att bry sig om.
    Och ifall nån reagerar på mina hudförändringar.. det har inget med graviditeten att göra.
  • Guiden12
    FruOMor skrev 2012-05-14 10:49:55 följande:
    tack! Japp som de tränings freak man är.. 
Svar på tråden Magar efter förlossning!