• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • AAlexander01

Ser m a n  på! Vi kan ju tom göra kvinnor gravida. Män är ju jättebra. Gud måtte haft en jäkla bra dag när han hittade på mannen.
    Dessutom såg han till att vi är bra på fotboll.  Enorm drivkraft har vi också. Vi skulle krypa runt hela jorden för att få ligga med en kvinna. Vilken kraft! Vilken ENORM magnet kvinnan har där. Även detta ligger ju Gud bakom, såklart. Men flator? Hur tänkte han då tror du?

• MikuAndSaraLi
    AAlexander01 skrev 2010-01-11 10:06:21 följande:
    Ser m a n  på! Vi kan ju tom göra kvinnor gravida. Män är ju jättebra. Gud måtte haft en jäkla bra dag när han hittade på mannen.Dessutom såg han till att vi är bra på fotboll.  Enorm drivkraft har vi också. Vi skulle krypa runt hela jorden för att få ligga med en kvinna. Vilken kraft! Vilken ENORM magnet kvinnan har där. Även detta ligger ju Gud bakom, såklart. Men flator? Hur tänkte han då tror du?
    En man behövs inte alltid för att en kvinna ska bli med barn, vettu. I alla fall inte fysiskt :P
    Alla män är då inte bra på fotboll, trust me, i´ve seen it.
    Och att män skulle göra i stort sett vadsomhelst för att få ligga med en kvinna - men kvinnor kan hålla sej kyligt lugna och ha självkontroll - säger inte det en hel det i sej självt?
    Att mannen är det svagare könet, kanske?
  • Ahdela

Jag har inte läst hela tråden och orkar det inte heller...
    Jag är flata och visst fasen är jag glad för dte för jag har en underbar flickvän, men jag hade säkert vait minst lika glad över min man om jag varit hetero.
    Individuellt hur människor beter sig.

Det jag är mest nyfiken på är var du har lyckats hålla dig gömd om du påstår att det är så lätt och trivsamt att ha en kvinna med alla intriger i gayvärlden.

• AAlexander01
    MikuAndSaraLi skrev 2010-01-11 10:45:30 följande:
    En man behövs inte alltid för att en kvinna ska bli med barn, vettu. I alla fall inte fysiskt :P Alla män är då inte bra på fotboll, trust me, i´ve seen it. Och att män skulle göra i stort sett vadsomhelst för att få ligga med en kvinna - men kvinnor kan hålla sej kyligt lugna och ha självkontroll - säger inte det en hel det i sej självt? Att mannen är det svagare könet, kanske?
    Det finns väl ingen artificiell sperma ännu så nog behövs mannen även fysiskt eftersom spermierna bildas i oss. Nu måste du vässa argumenten! Vi kan vara känsliga och bräckliga men det är ju sympatiska drag. Tyder på styrka att kunna vara svag och visa känslor. En kylig beräknande människa är väl inte stark. Är flator så´na?
    Men...nu börjar jag ju tycka om dig. Som flata alltså.
  • qenzo

Alexander - Jag vet inte om "gud" var så himla smart när "han" tillverkade männen. Jag menar, det känsligaste och mest skadliga på en man - testiklarna - sitter på utsidan av kroppen. Not so very clever... {#lang_emotions_wink}

• AAlexander01
    qenzo skrev 2010-01-11 11:40:32 följande:
    Alexander - Jag vet inte om "gud" var så himla smart när "han" tillverkade männen. Jag menar, det känsligaste och mest skadliga på en man - testiklarna - sitter på utsidan av kroppen. Not so very clever... 
    Var ska ni annars klämma åt när vi är stygga pojkar? Han gav er en sportslig chans där, erkänn! Snällt gjort av Gud tycker jag.
  • Anonym

Jag vet inte riktigt vad jag är, bi eller hetero? Är iaf lyckligt tillsammans med en man nu! Jag har prövat tjejer... men. Det där med killarna, trots att jag levt i hemska förhållande med killar, och blivit utsatt för misshandel m.m. kan jag säga..vi tjejer e inte ett dugg bättre än killarna ;) vi kan va lika jävliga!! vet faktiskt inte om jag skulle kunna leva med en tjej.. men jag anser att båda könen är lika goa, ALLA människor kan vara jävliga och såra...

• honkie
    Anonym (flata) skrev 2010-01-11 08:20:29 följande:
    Har redan gjort det, tråden är full av utläggningar kring just exakt detta. Är det något som är oklart efter att du läst tråden är jag mer än villig att förtydliga.
    nu har jag försökt kolla igenom tråden noga och endast hittat små inlägg där du skriver att män är självgoda och självupptagna, resten av irritationen verkar riktas mot kvinnor som gillar män.
    nu jävlar ska jag börja spekulera. jag tror du är lika lesbisk som jag är välhängd. du är bara en vanig heterotjej som är så äckligt jävla bitter över att du tänder på det kön som gjort dig så besviken så pass många gånger. du önskar att du vore lesbisk, eller iaf bi, så att du kunde få ut någon som helst njutning av sexuella relationer med kvinnor. jag tror fan t.o.m. att jag har lyckats lista ut vem du egentligen är, fast än så länge står det mellan två tjejer här på fl så jag vågar mig inte på en gissning riktigt än. 
  • Anonym (flata)
    Haha, mycket bra fråga! Rör mig nog inte i typiska gay-kretsar? Dvs har bekanta som geggar runt som tusan, och inte minst när de var yngre men jag har alltid (med några få undantag i ungdomen) fiskat i mer alternativa vatten på något konstigt sätt. Ren röta är nog svaret. 
    Ahdela skrev 2010-01-11 10:49:45 följande:
    Det jag är mest nyfiken på är var du har lyckats hålla dig gömd om du påstår att det är så lätt och trivsamt att ha en kvinna med alla intriger i gayvärlden.
  • Anonym (flata)
    honkie skrev 2010-01-11 13:14:56 följande:
    nu har jag försökt kolla igenom tråden noga och endast hittat små inlägg där du skriver att män är självgoda och självupptagna, resten av irritationen verkar riktas mot kvinnor som gillar män. nu jävlar ska jag börja spekulera. jag tror du är lika lesbisk som jag är välhängd. du är bara en vanig heterotjej som är så äckligt jävla bitter över att du tänder på det kön som gjort dig så besviken så pass många gånger. du önskar att du vore lesbisk, eller iaf bi, så att du kunde få ut någon som helst njutning av sexuella relationer med kvinnor. jag tror fan t.o.m. att jag har lyckats lista ut vem du egentligen är, fast än så länge står det mellan två tjejer här på fl så jag vågar mig inte på en gissning riktigt än. 
    Hehe, jag uppskattar dina spekulationer! Men jag känner inte igen mig. Eller jag vet ju inte hur välhängd du är förstås, men jag är lesbisk iallafall. 
    Jag tycker jag har skrivit en del om vad det är med vår tids manliga ideal jag har svårt för. Jag kan upprepa mig, men då för du ha överseende med att det blir förenklat och kortfattat: de aspekter av manligheten som ytterst manifesteras i form av våld. De har jag mycket svårt för. 
  • honkie

så du har blivit misshandlad av en tidigare partner? eller kanske pappa?

• Anonym (flata)
    honkie skrev 2010-01-11 16:04:18 följande:
    så du har blivit misshandlad av en tidigare partner? eller kanske pappa?
    Nej. Våldsamheten tar sig en mängd olika uttryck och behöver inte handla om faktiska slag. Och som den högre organism jag är kan jag analysera även indirekta upplevelser. 
  • honkie

så du är en empatisk jäkel som är trött på att andra blir slagna?

• Anonym (flata)

Slag är fortfarande inte den enda manifestationen av våldsamma tendenser. I grunden handlar det här om mina feministiska värderingar, vilka man inte ska blanda ihop med manshat. 

• MikuAndSaraLi
    AAlexander01 skrev 2010-01-11 10:57:19 följande:
    Det finns väl ingen artificiell sperma ännu så nog behövs mannen även fysiskt eftersom spermierna bildas i oss. Nu måste du vässa argumenten! Vi kan vara känsliga och bräckliga men det är ju sympatiska drag. Tyder på styrka att kunna vara svag och visa känslor. En kylig beräknande människa är väl inte stark. Är flator så´na? Men...nu börjar jag ju tycka om dig. Som flata alltså.
    Det var ju det jag menade. Man måste inte alltid ha sex med en man för att bli med barn - man kan ju lika gärna insemineras - utan att ens ha rört vid en man på det sättet :P
    Sympatiska drag?? *flämtar chockerat*
    att vara så desperat att man gör i stort sett nästan vadsomhelst för att få ha sex - tycker inte jag är något beundransvärt drag!!
    Man behöver inte vara en dålig människa för att man har självkonstoll och inte låter könsorganet och känslosamma (kåta) impulser styra livet nästan jämt xD
    Dessutom är jag inte lesbisk - jag är bisexuell :P
  • AAlexander01
    MikuAndSaraLi skrev 2010-01-11 20:25:33 följande:
    Det var ju det jag menade. Man måste inte alltid ha sex med en man för att bli med barn - man kan ju lika gärna insemineras - utan att ens ha rört vid en man på det sättet :P
    Jag vet att man inte behöver ha samlag för att bli gravid men...du måste ha spermier och var får du dessa ifrån. ICA?

Sympatiska drag?? *flämtar chockerat* att vara så desperat att man gör i stort sett nästan vadsomhelst för att få ha sex - tycker inte jag är något beundransvärt drag!!

Jag överdrev kanske lite. Men män gillar sex och kan offra mycket för att få det. Tid och pengar,

Man behöver inte vara en dålig människa för att man har självkonstoll och inte låter könsorganet och känslosamma (kåta) impulser styra livet nästan jämt xD

Nej och du kanske inte ens skulle finnas om inte en viss mans livsstig korsades av en viss kvinna, som fick honom att helt tappa konstollen.
    (Eller var det kanske inseminationsbefruktning?)

Och det ääär sååå häääärliiiigt. Tänk dig att älska med någon som får dig att tappa kontrollen heeeelt.

Dessutom är jag inte lesbisk - jag är bisexuell :P
    {#lang_emotions_coffee}  ?  
  • MikuAndSaraLi
    AAlexander01 skrev 2010-01-11 21:53:36 följande:
    Jag vet att man inte behöver ha samlag för att bli gravid men...du måste ha spermier och var får du dessa ifrån. ICA?Sympatiska drag?? *flämtar chockerat* att vara så desperat att man gör i stort sett nästan vadsomhelst för att få ha sex - tycker inte jag är något beundransvärt drag!!Jag överdrev kanske lite. Men män gillar sex och kan offra mycket för att få det. Tid och pengar,Man behöver inte vara en dålig människa för att man har självkonstoll och inte låter könsorganet och känslosamma (kåta) impulser styra livet nästan jämt xD Nej och du kanske inte ens skulle finnas om inte en viss mans livsstig korsades av en viss kvinna, som fick honom att helt tappa konstollen. (Eller var det kanske inseminationsbefruktning?)Och det ääär sååå häääärliiiigt. Tänk dig att älska med någon som får dig att tappa kontrollen heeeelt.Dessutom är jag inte lesbisk - jag är bisexuell :P  ?  
    *skratt*
    Jag menade ju såklart "Det var ju INTE det jag menade" =P 
    Passion är inte något jag försömer, heller ^.^ 
    Det kan tvärtom vara jättehärligt. Men det finns tid för passion - och tid för att ta det lugnt och fokusera *flinar* 

{#lang_emotions_coffee} ?
    ^.^ {#lang_emotions_wink} 
  • AAlexander01
    MikuAndSaraLi skrev 2010-01-12 18:56:52 följande:
    *FörDÖMER!
    Ok  {#lang_emotions_heart}
  • qenzo
    AAlexander01 skrev 2010-01-11 12:29:45 följande:
    Var ska ni annars klämma åt när vi är stygga pojkar? Han gav er en sportslig chans där, erkänn! Snällt gjort av Gud tycker jag.
    xD ja det klart hahaha
Svar på tråden Glad att vara lesbisk