• Krampen

Stringtrosor ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-21 08:56
    Hej
    Jag är en mamma med två döttrar 11 och 9. Min äldsta dotter har nu börjat tjata om att använda stringtrosor. Mina tankar om detta, är stringtrosan så vanlig idag så att den inte har ett sexuellt värde ? För i mitt huvud är den ju till för äldre tonåringar och vuxna kvinnor som vill känna sig fina eller lite extra sexiga, men jag är villig att omprioitera om ni har bättre tankegångar. Så mina frågor är;
    Vid vilken ålder skall flickor få ha stringtrosor ? Och är stringtrosan en vardaglig trosa idag? Jag känner jag vill ha lite argument åt båda hållen innan jag gör en avdömning med mina flickor.

• Svar på tråden Stringtrosor ??
  • scaniae
    Dark star skrev 2010-04-28 14:56:11 följande:
    Jag har en 12-åring och hon skulle aldrig i helvete få sätta på sig ett par string!
    Jag håller med dig!
  • Rec

Hej TS
    jag har en fråga, jag har ju köpt string trsor till min döttrar som jag sa innan ! men nu sa min äldsta att hon vill ha "hipster" trosa så jag kolla etfer det men den finns ju en uppsjö av trosmodeler tanga, o mini nånting och hala tanga , halvhipster. Hus ska man hitta rätt i " djungeln " ?
    ha det

• scaniae
    Rec skrev 2010-07-25 00:48:07 följande:
    Hej TS
    jag har en fråga, jag har ju köpt string trsor till min döttrar som jag sa innan ! men nu sa min äldsta att hon vill ha "hipster" trosa så jag kolla etfer det men den finns ju en uppsjö av trosmodeler tanga, o mini nånting och hala tanga , halvhipster. Hus ska man hitta rätt i " djungeln " ?
    ha det
    hipster är sånt som har samma form som boxershorts, hotpants, " minishorts"
  • fansan

Katjakinky din dotter 8 år använder string och äger en stringbikini. Men alltså shit. Fattar inte hur fan du kan köpa string till din dotter som är 8 år eller om hon köper dom själv vilket jag inte vet. Men jag blir allvarligt chokad. Stringtrosor är till tonårigar och inte fan till barn. Du borde verkligen tänka om där asså

familjeliv
  • Filip1990

String på en elvaåring???? NEJ!!!!!!!!

Är inte samhället tillräckligt sexualiserat som det är???

• DuHarMindreAttGöra

Stringtrosor är inget för barn. Det är till för småtjejer som inte vet om dom är kåta eller pissnödiga.. Brudar med hjärna använder inte string även om vissa försöker framstå som smarta eller antyder det. så vet vi att dom är korkade. Så för att dom korkade ska förstå! string= korkade människors val

• spinx

Jag använder string varje dag.. men jag är 28. Började använda när jag va runt 15. Ser det inte alls som en sexuellt plagg även om sambon säkert gör det :)

11 är fört tidigt. Det är troligt grupptryck som får en 11 åring att använda det.

1
  • Johangosse

Till ToK och ni andra som har det för det är mest bekvämt undrar jag som själv som kille använder det ibland för jag vill transa lite. Jag tycker de är obekväma men jag är kanske ovan då?

• charlie00

Nä alltså, jag är ganska öppen för fri utveckling men stringtrosor i den åldern är för tidigt. Tycker de har en ganska sexuell stämpel eller som jag använder dem, under tajta byxor så kanterna inte ska synas. Det behovet tvivlar jag att en 12-åring har, det handlar nog mest om att kompisarna kanske använder string, att det ger status och är coolt(talar utifrån egna erfarenheter).

• K med lilla E
    Johangosse skrev 2015-11-21 08:24:13 följande:

Till ToK och ni andra som har det för det är mest bekvämt undrar jag som själv som kille använder det ibland för jag vill transa lite. Jag tycker de är obekväma men jag är kanske ovan då?

Alltså de är ju inte gjorda för att ha en dingelidång i, så kanske därför de är obekväma...
  • anonym 00000

String används oftare nu för tiden. Man ser det som något normalt och inget speciellt. Men man borde nog vänta tills man iallafall är 14. Men man ser inte på string på samma sätt som för.

• moi01

Ja nå ingen ser ju vad man har under byxorna under tajta kläder t.ex. tränings tights där under kan det synnas men vad för det, men rill frågan en 11 åring är allllllldeles för ung för strings först när hon är tja runt 15 kanske 16 kanske så förat strings men om alla andra hennes komposar har redan string så kan man fundera lite flickor är nog söta i vaöiga basic tai trosor också.

I tonåren är set utseende som är viktigas en snygg blond flicka med en tight rumpa tighta jeans stora silikon bröst troligen strings och ponny tail i håret. Men oroa dig inte efter tonåren försvinner det och man börjar tänka på ett annat sätt att flickan är jävligt het men taskig åh där är en söt tjej hon är söt men inte super sexig men bra och jätte vänlig vad jag menar här är att man inte ska välja den som är hetast utan den som är vänlig en flicka med blond hår troligen strings tight fin rumpa och tighta fina stora silikon bröst och ponytail hår kaan vara het men jävligt fittig tjej spydig och så men behöver ej vara men kan vara jag t.ex.skulle söka på nätet efter en söt tjej som verkar snäll och så och jag hittade min brud på nätet och gissa om jag är lycklig ja fan vad jag är lycklig med henne tack til nätet utan den skulle jag inte ha henne min söta lilla tös (flickvännen)

Svar på tråden Stringtrosor ??