Avslag
Nu har jag pratat med familjerätten och vi får inte ens gå vidare med en utredning. Dom tycker vi, framförallt min man är för gamla. Jag är nyss fyllda 37 och han är 46.
Herregud vad ledsen jag blev! Vi får inte ens en chans.
Nu har jag pratat med familjerätten och vi får inte ens gå vidare med en utredning. Dom tycker vi, framförallt min man är för gamla. Jag är nyss fyllda 37 och han är 46.
Herregud vad ledsen jag blev! Vi får inte ens en chans.
Skulle vi tycka att det är ok med en 51-årig mamma och en 37-årig pappa? En undran.
Vet inte om ni har sett detta?!? Men det kanske är det något att visa era utredare. På BV:s hemsida söker de en familj till en fyraåring där ett utav kraven är ”Ålderskravet på 45 år kan förbigås med ett antal år... ”.
Stå på er och lycka till.
Hej
Dum fråga kanske, men det finns kanske någon som har lust att svara: Läkarundersökningen man gör under hemutredingen är inte särskilt grundlig, och därför trodde jag att det tillkom någon läkarundersökning när det sedan är dags att skicka iväg sin ansökan till landet. Hur fungerar det när man sedan skickar sitt medgivande till ett specifikt land? Finns det någon mer läkarundersökning som tillkommer?
P.s Ge inte upp Mrs Celan!
Konstigt ... Vi har ett par där hon var drygt 50 och han knappt 40 när de adopterade det första barnet.. De har fått adoptera två barn men de fick ett medgivande för lite äldre barn drygt 3. Nr två var även SN barn - klumpfot men hon var opererad och klar när hon kom.
Jag tycker ni inte ska ge er. Kontakta MIA och hör hur de ser på saken.
Hej
Normalt handlar mycket om sammanhang. Vad är normalt, för vem och i vilket sammanhang. Det är svårt att sätta sig in i en annan människas vardag och verklighet om man inte går i deras skor. "Normalt" är individuellt.
Hej.
Utredaren ska ge er en utredning med rekommendation men hon ska INTE fatta beslutet. Hon ska INTE fatta beslut pga rådande köer. Det kan variera mycket spec om man väljer SN och ingen vet vad som händer under de närmaste två åren.