• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • BigDreams

Imorgon börjar jag ned 50ie puregon inför insemination. Nervöst, hoppas det går bra!

• Fridaj

Jag hoppar in här om det är ok. Är ny på Puregon behandling. Har gjort behandling med Gonal-f tidigare men då blivit Överstimulerad så nu testar vi Puregon. Är inne på dag 2 nu med 50 IE och ska ta detta 8 dagar sen VUL. Hoppas det ska bli en liten denna gång.

• bubbel
    Fridaj skrev 2011-03-28 22:10:12 följande:
    Jag hoppar in här om det är ok. Är ny på Puregon behandling. Har gjort behandling med Gonal-f tidigare men då blivit Överstimulerad så nu testar vi Puregon. Är inne på dag 2 nu med 50 IE och ska ta detta 8 dagar sen VUL. Hoppas det ska bli en liten denna gång.
    hej.
    Vi är nästan på samma dag vi =)
    Jag tar min 4e Puregon spruta ikväll.
    Ska på VUL på fredag.

Är också ny på puregon, eller ny på sprutor överhuvudtaget..
    Ska bli så spännande på fredag att se hur jag reagerat på dom.

• Fridaj

Bubbel: åh va kul! Sj blir de VUL den 4/4 för mig;) har du tagit andra sprutor innan? Jag har tidigare använt Gonal-f 2 ggr. Men de stimulerade för mycket så puregon pen skulle vara bättre då man kan ställa mindre dos.

• bubbel
    Fridaj skrev 2011-03-29 18:17:14 följande:
    Bubbel: åh va kul! Sj blir de VUL den 4/4 för mig;) har du tagit andra sprutor innan? Jag har tidigare använt Gonal-f 2 ggr. Men de stimulerade för mycket så puregon pen skulle vara bättre då man kan ställa mindre dos.
    Nej detta är de enda sprutor jag tagit.
    Tragglade med Pergotime innan utan resultat, så jag har höga förhoppningar på Puregon =) 
  • Fridaj

Okej. Jag testade Pergotime innan med men utan något resultat. Blev det något resultat för dig med Pergotime då?

• bubbel
    Fridaj skrev 2011-03-29 18:54:31 följande:
    Okej. Jag testade Pergotime innan med men utan något resultat. Blev det något resultat för dig med Pergotime då?
    Nej. Funkade inte ett dugg!! 
    Plus att dom va ju så svåra att få tag i hela tiden!
    Slut på apoteken stup i ett...

Hoppas puregon funkar bättre =) 
  • Fridaj

i torsdags förra veckan tog jag äl sprutan ovitrelle och nu går jag bara och väntar på att dagarna ska gå snabbt så jag kan göra ett grav test. Hur går det för er andra??

• bubbel

Hej hej.
    Jag tog Ovitrelle igår jag så jag har ÄL imorgon =D

Smulanj, när ska du testa?
    Hoppas du får ett plus!!!
    =) 

• Fridaj
    bubbel skrev 2011-04-13 18:00:40 följande:
    Hej hej.
    Jag tog Ovitrelle igår jag så jag har ÄL imorgon =D

Smulanj, när ska du testa?
    Hoppas du får ett plus!!!
    =) 
    Åh spännande!! ;)

Jag vet inte riktigt om jag ska testa på söndag. Då är jag på dag 11
    Vet ju att det kan visa falskt positivt men då kan jag ju göra ett test till i mitten av veckan för att se resultatet då.

/Frida
  • bubbel
    Fridaj skrev 2011-04-13 19:34:45 följande:
    Åh spännande!! ;)

Jag vet inte riktigt om jag ska testa på söndag. Då är jag på dag 11
    Vet ju att det kan visa falskt positivt men då kan jag ju göra ett test till i mitten av veckan för att se resultatet då.

Ja det är tråkigt att vänta! 
    Man blir ju så ivrig och vill testa dagen efter helst! =D

Stort lycka till!!

Jag gjorde ett ÄLtest imorse och det va jätteskarpt =D 
  • Fridaj

Ja men imorn är det redan fredag ;) hihi. Åh va bra!!! Hoppas på ett + där för dig med;) ska nog testa på sön iaf och se vad de är för resultat. Sen i nästa vecka med;) håller med dig om att man vill veta på direkten haha

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!