• aanderss

Är era barn döpta?

Är er barn döpta

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är era barn döpta?
  • SofiFrid

Vi döpte. Tänkte bara ha namngivning, men det känns som det är "inne" just nu, och firas som ett kalas? Så även om vi inte är kristna så körde vi traditionellt. Vill hon sen konfirmeras någon gång i livet så är hon redan döpt och slipper ta det då...

• cloudberry79

Ja, tyvärr. Jag önskar att jag stått på mig mer, men maken är lite sådär svenssonkristen och det var jätteviktigt för honom och många i vår släkt att vi döpte sonen. Får vi ett till barn är det min tur att bestämma och då blir det inget dop.

If you love me - please don't feed me!
  • luckynumber

Nej dom får välja själv när dom blir äldre, hur andra gör bryr jag mig däremot inte ett dugg om! 

• Mymlan80
    cloudberry79 skrev 2010-11-18 01:17:38 följande:
    Ja, tyvärr. Jag önskar att jag stått på mig mer, men maken är lite sådär svenssonkristen och det var jätteviktigt för honom och många i vår släkt att vi döpte sonen. Får vi ett till barn är det min tur att bestämma och då blir det inget dop.
    Vi döpte sonen av samma anledning, det var viktigt för sambon och hans familj.
    Men nu när jag gått med på det så tänker jag att även kommande barn ska döpas, tycker det skulle kännas lite konstigt om bara vartannat barn var döpt.
    Välkommen Liten 091203
  • martstra

Svarade JA men vi är inte längre med i kyrkan någon av oss.

• emsmamma

Ja. Mina barn är döpta då jag är kristen, men det är upp till dem själva att välja att bekräfta sitt dop iom konfirmationen. Jag hoppas att de iaf går på konfirmationsundervisningen och sedan inför själva konfirmationsgudtjänsten funderar över om de vill konfirmera sig eller inte.

• Fröken2008

Nej. Vi tycker att barnen ska få välja det själva!

• Jennie med ie
    AstraTrillian skrev 2010-11-24 11:37:43 följande:
    Absolut inte. Helt oetiskt att tvinga på små barn religösa övertygelser.
    Nu är det ju ingen övertygelse barnen "tvingas på", utan medlemsskapet i samfundet...
Svar på tråden Är era barn döpta?