OK med kaffe till barn?
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Verkar som att det är ganska ovanligt att servera barnen en EGEN kopp kaffe, relativt ofta. Min stora grabb (som nu snart blir 8 ) har druckit kaffe sedan han var under två. Nyfiken liten klut. Han får inte dricka kaffe på kvällstid och han får inte mer än en kopp i taget. Men jag ser inga problem i det. Han tar gärna en kaffe om vi är på stan med. Men när han är här så kan det mycket väl bli så att han dricker ett par koppar på en dag.
Beroende på vad vi gör .
När jag växte upp kokade mormor kaffe till oss om mornarna och det var när vi var riktigt små.
Antar att det har lite med det att göra med, hur man själv fått göra.
J
Min dotter dricker kaffe på fikamyset hos farmor och farfar.
Då snackar vi ca 2 teskedar kaffe och resten skummat mjölk.
Jag var typ 4 år när jag var hos dagmamma. Där fick jag dricka kaffe med mjölk varje dag.
Däremot har jag inte serverat mina egna ungar det eftersom jag numera inte är någon kaffedrickare.
Oj vad många som tycker det är ok att barn dricker kaffe! Skulle själv aldrig servera min son kaffe, smaka är en sak men att ge det som saft, näe..
Jag har hört att barn under 3 år inte kan bryta ner koffein, så innan dess vill jag numera inte ge. Började dock ge dottern vid ca 2 års ålder. Hon får alltid egen kopp och med ca 5 droppar kaffe och resten mjölk. Jag är bara glad att jag får i henne mjölk
Är helt förvånad!
Jag blev aldrig erbjuden att dricka kaffe när jag var liten, vet inte heller om någon som blev det.
Att så många föräldrar idag faktiskt bjuder sina små barn på kaffe är helt nytt för mig - visste faktiskt inte att det var så.
Men nej, här bjuder ingen något barn på kaffe. Tycker att det får dom själva upptäcka när dom i tonåren, eller däromkring.
Drack alltid kaffe som liten när jag var och hälsade på hos farmor.Ville gärna göra som dom vuxna,dricka kaffe på fat som vi säger här:)
Min första reaktion var: KAFFE??? Varför skulle man ge det till barn???
Sen kom jag på att jag är uppväxt med svart te till frukost och kvällsmat, det är inte mycket bättre...
Men jag ser ingen anledning till att ge min lilla varken kaffe eller te på måååånga år till.
Varför ge barn kaffe??? Äter vi vuxna välling?
Jag dricker mest svart kaffe men e det farligt för mig 12år
Jag får hjärncancer av att läsa denna idiotiska tråd. Flera människor fortsätter vara fanatisk överbeskyddande över sina barn och gnäller om hur hemskt kaffe är för barn men det ironiska är att flesta av dem skiter totalt i när barn får i sig saker som är tusentals gånger värre än kaffe som Läsk, oboy och till och med saft som innehåller en massa socker och speciellt colan som innehåller både koffein och socker som gör den till rena giftet för barn.
Jag kan förstå varför man inte ger alkohol drycker till barn men att förbjuda barn från att dricka kaffe är bara dumt som in i helvete för kaffe är långt ifrån att vara lika skadligt som alkohol eller läsk.
Har man mycket mjölk i kaffet och mindre kaffe så blir drycken tusentals gånger mer nyttigare än det där sockerbomben ni pumpar in i era barn varje dag som ni kallar varm choklad.