alvaereva skrev 2011-02-09 08:26:57 följande:
Jag är tjej och bryr mig inte om vem som byter om där jag byter om, eller vilken läggning dom har. Bara dom inte beter sig äckligt så är jag nöjd.
Håller helt med dig.
Jag har under en period som vuxen bytt om i omklädningsrum som var gemensamma för män och kvinnor.
Det var draperi för varje dusch och ett hörn med draperi i omklädningsrummet för de som ville byta om mer privat. De flesta gjorde som på stranden: kläde av sig ner till underkläder och bytter resten under handduk.
Ungefär hälften duschade med draperiet stängts (nakna antar jag) och andra hälften behöll badkläderna på i duschen.
Lite ovant i början bara. Man ansträngde sig väldigt för att ingen skulle tro att man fluktade men med tiden blev det normalt och kändes helt naturligt.
Skulle för övrigt inte ha något problem att skippa draperierna helt och byta om som vanligt även i mixed omklädningssrum så länge alla är med på det.
Bastun på träningsanläggningar och hotell i Tyskland är för övrigt oftast mixed och helnäck. Det kan jag sakna här när man är och badar i Sverige. Känns lite trist att inte kunna basta tillsammans hela familjen.
Jag har heller inga problem att byta om med homosexuella för den delen. Har antagligen gjort det många gånger utan att veta om det och tanken har aldrig stört mig.